<p>BERLÍN: …ale podíl národních filmů je vysoký. Evropská audiovizuální observatoř (EAO) u příležitosti MFF v Berlíně zveřejnila první odhady návštěvnosti v evropských kinech za rok 2011. EAO odhaduje, že celkový počet diváků v EU v roce 2011 poklesl na 960 milionů (oproti 964 milionům v roce 2010, tedy o pouhých 0,4 %).</p> <p>Stejně jako v roce 2010 se trendy v jednotlivých zemích lišily – z celkových 22 zemí EU, pro které již byly údaje k dispozici, návštěvnost poklesla ve 12 zemích a naopak stoupla v 10 zemích. Nejsilnějším trhem byla Francie, kde počet diváků dosáhl především díky národním filmům nejvyšší úrovně od roku 1966 – přes 215 milionů.<br />
Rok 2011 byl také v mnoha evropských zemích příznivý pro národní filmy – jejich podíl na trhu se zvýšil ve 14 zemích EU. Nejvyšší podíl na trhu měly národní filmy kromě již zmíněné Francie (41,6 %) také v Itálii (37,5 %), Velké Británii (36,2 %), Polsku (30,4 %) a České republice (28,5 %).</p> <p>Podrobnější informace najdete v tiskové zprávě, kterou najdete zde
ČR: Aktuálním technologickým fenoménem dneška je bezesporu umělá inteligence (AI) a její integrace do každodenního života. Neustále se objevují nové a nové nástroje, služby a aplikace postavené na této technologii, které slibují zásadní změny v našich každodenních činnostech a pracovních procesech. Nicméně, otázkou zůstává, zda je AI skutečně revolučním posunem, nebo jen další technologickou bublinou, která nakonec praskne, podobně jako tomu bylo s Webem 2.0 před více než dvaceti lety. V tomto kontextu se objevuje otázka: může umělá inteligence skutečně transformovat fungování knihoven? A pokud ano, v jakých konkrétních oblastech? V tomto článku se pokusím odpovědět na tyto otázky a prozkoumat potenciál AI v modernizaci knihovních služeb.
ZLÍN: Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně (MJVM) digitalizovalo v loňském roce 71 ročníků podnikových novin významného regionálního závodu Continental Barum s.r.o. Podnikové noviny začal tehdejší závod Rudý říjen vydávat v roce 1953 a jsou nepřetržitě vydávány dodnes. Název novin je vždy přizpůsoben změnám názvu organizace.