středa
4. září 2024
svátek slaví Jindřiška



Muzeum umění žádá o pomoc soukromé sběratele

<p>OLOMOUC: Král českého komiksu. Je pouze jediný autor, který si takový titul zaslouží, a tím je Kája Saudek. A právě ilustrátorovi, malíři, autorovi kultovních komiksů a prací pro film a televizi chce Muzeum umění Olomouc od února do května příštího roku vzdát hold velkou retrospektivou.</p> <p>Aby však výstava byla skutečně reprezentativní, potřebuje pomoc soukromých sběratelů, kteří by byli ochotni zapůjčit Saudkovy originály. „Ve veřejných sbírkách je totiž Kája Saudek zastoupen jen minimálně,“ vysvětlil ředitel muzea Michal Soukup.<br />
Výstava nazvaná Hommage Kája Saudek, která bude zahájena 6. února a potrvá do 18. května, by podle Soukupa měla být jedním hlavních lákadel jarní sezony. „Chceme Saudka představit komplexně. Nejen jako autora legendárních komiksů, například Pepík Hipík, Muriel a andělé nebo LipsTullian, ale také jako uměleckého solitéra úspěšně pendlujícího mezi prací pro film a televizi, užitou grafikou, ilustrační a volnou malířskou tvorbou,“ přiblížil Soukup koncept Saudkovy retrospektivy, která vzniká ve spolupráci s Galerií Mona Lisa a nakladatelstvím Arbor Vitae, jež u příležitosti výstavy připravuje druhé vydání monografie o životě a díle autora.</p> <p>Muzeum případným zapůjčitelům slibuje splnění standardních podmínek pro vystavování uměleckých děl, tedy zajištění bezpečnostních, klimatických i světelných podmínek a pojištění exponátů. „Rádi také uvedeme jméno sběratele, bude-li si to přát. Garantujeme pečlivé a citlivé zacházení s díly a bezproblémový průběh výstavy. Nabízíme spoluúčast na mimořádném výstavním počinu, který se zařadí k nejvýznamnějším výstavám posledních let,“ doplnil Soukup.</p> <p>V případě zájmu lze kontaktovat přímo ředitele Muzea umění Olomouc (tel.: 607 943 486, e-mail: soukup@olmuart.cz). „Budeme vděční za jakoukoliv pomoc,“ uzavřel Soukup. </p> <p>Zdroj a celá tisková zpráva

Mohlo by vás také zajímat...

JIHOMORAVSKÝ KRAJ: Tradiční dotační program má oproti předchozím letům jednu zásadní změnu, a to v termínech, kdy se o něj mohou zájemci ucházet. Zatímco dříve byl schvalován a uveřejňován v lednu daného roku a žádosti o dotace byly přijímány v druhé polovině února, nyní tak mohou zájemci o krajskou podporu činit už od 1. až do 31. října. Kraj na rozvoj kultury v příštím roce vypsal 15 milionů korun.

Jihomoravský kraj
Instituce a kulturní zařízení
Co se děje
02.09.2024

PRAHA: Rekola, česká bikesharingová společnost, představuje nový projekt propojující městskou cyklistiku a umění. Na sto deseti vybraných kolech v Praze se objevují polepy a odkazy na sociální sítě mladých českých talentů. Každé z těchto kol nese jedinečné umělecké dílo nebo odkaz na hudbu, poezii či grafiku. Mezi zapojené umělce a umělkyně patří hudebníci Lil Fault, The Interlude a Pastavbacku, Ay$kr, Devotch666 a Karolina Beranová, básníci Antonín Zhořec, Anna Smetanová, Josef Kináč a Nikola Týčová a vizuální umělci Max Butrón, Matyáš Melíšek a Amélie Počarovská. Ulovit si kolo a zažít inspirativní jízdu s jedním z umělců mohou lidé do konce roku.

Hl. m. Praha
Cestovní ruch, Knihy, literatura, média, Hudba, Výtvarné umění, Ostatní
Co se děje
30.08.2024

PRAHA: Kulturní produkční platforma ProFitArt se kromě produkce divadelních inscenací zabývá také kreativním vzděláváním. Aktivity mají významný sociální dopad, zaměřují se na psychomotorický vývoj dětí, podporu mentálního zdraví a emoční inteligenci. Součástí tohoto proudu jsou například workshopy pro děti a pro pedagogy Učení cirkusem pod vedením lektorů Cécile Da Costa a Roberta Janče a také nejnovější projekt s názvem Tanec a duševní zdraví (nejen) ve školách, který ProFitArt realizuje ve spolupráci s britským souborem Company Chameleon a Švandovým divadle na Smíchově.

Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Vzdělávání, Menšiny a cizinci
Co se děje
27.08.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Barbory Votavové, brand manažerky Knihobotu, knižního online secondhandu.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Články a komentáře
28.08.2024