pondělí
2. září 2024
svátek slaví Adéla
Logo
© Zdroj: https://www.facebook.com/muzeumhk.cz



Muzeum pátrá po materiálech o hradeckých četnících

HRADEC KRÁLOVÉ: Muzeum východních Čech v Hradci Králové v souvislosti s připravovanou výstavou Četnické humoresky v Salonu republiky věnovanou hradeckému četnictvu se obrací na každého, v jehož příbuzenstvu se objevil příslušník československého četnictva, který sloužil v Hradci Králové v letech 1918 – 1945. Uvítáme jakékoliv informace, osobní památky, předměty či fotografie spojené s těmito muži, s případy, které řešili a s místy, kde vykonávali svoji nelehkou službu.

Autor článku: 
Lucie Peterková

Kontaktní osoby:

Mgr. Jan Hrubecký
e-mail: j.hrubecky@muzeumhk.cz
tel. 731 4 562 419

Mgr. Miloš Bernart
e-mail: m.bernart@muzeumhk.cz
 

 

Četnické humoresky v Salonu republiky

Výstava, která je plánována na říjen 2022 a odkazující na stejnojmenný seriál České televize, který se stal fenoménem již dvou generací televizních diváků, se zakládá nejen na osudech skutečných československých četníků, ale také připomene, že se řada seriálových případů odehrála ve východních Čechách 30. let 20. století. Předlohou se totiž staly osudy četnické pátrací stanice Hradec Králové.

Návštěvník se také seznámí s fungováním a každodenností četnického sboru coby primární bezpečnostní instituce první republiky. Součástí výstavy bude několik doprovodných akcí: služební obchůzka s četníky, četnická škola, exkurze do původní budovy četnické pátrací stanice nebo konference s odbornými příspěvky v tématice četnictva.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mohlo by vás také zajímat...

JIHOMORAVSKÝ KRAJ: Tradiční dotační program má oproti předchozím letům jednu zásadní změnu, a to v termínech, kdy se o něj mohou zájemci ucházet. Zatímco dříve byl schvalován a uveřejňován v lednu daného roku a žádosti o dotace byly přijímány v druhé polovině února, nyní tak mohou zájemci o krajskou podporu činit už od 1. až do 31. října. Kraj na rozvoj kultury v příštím roce vypsal 15 milionů korun.

Jihomoravský kraj
Instituce a kulturní zařízení
Co se děje
02.09.2024

PRAHA: Rekola, česká bikesharingová společnost, představuje nový projekt propojující městskou cyklistiku a umění. Na sto deseti vybraných kolech v Praze se objevují polepy a odkazy na sociální sítě mladých českých talentů. Každé z těchto kol nese jedinečné umělecké dílo nebo odkaz na hudbu, poezii či grafiku. Mezi zapojené umělce a umělkyně patří hudebníci Lil Fault, The Interlude a Pastavbacku, Ay$kr, Devotch666 a Karolina Beranová, básníci Antonín Zhořec, Anna Smetanová, Josef Kináč a Nikola Týčová a vizuální umělci Max Butrón, Matyáš Melíšek a Amélie Počarovská. Ulovit si kolo a zažít inspirativní jízdu s jedním z umělců mohou lidé do konce roku.

Hl. m. Praha
Cestovní ruch, Knihy, literatura, média, Hudba, Výtvarné umění, Ostatní
Co se děje
30.08.2024

PRAHA: Kulturní produkční platforma ProFitArt se kromě produkce divadelních inscenací zabývá také kreativním vzděláváním. Aktivity mají významný sociální dopad, zaměřují se na psychomotorický vývoj dětí, podporu mentálního zdraví a emoční inteligenci. Součástí tohoto proudu jsou například workshopy pro děti a pro pedagogy Učení cirkusem pod vedením lektorů Cécile Da Costa a Roberta Janče a také nejnovější projekt s názvem Tanec a duševní zdraví (nejen) ve školách, který ProFitArt realizuje ve spolupráci s britským souborem Company Chameleon a Švandovým divadle na Smíchově.

Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Vzdělávání, Menšiny a cizinci
Co se děje
27.08.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Barbory Votavové, brand manažerky Knihobotu, knižního online secondhandu.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Články a komentáře
28.08.2024