ČR: Projekt Benchmarking muzeí a galerií, který vznikl ve spolupráci Národního informačního a poradenského střediska pro kulturu a Asociace muzeí a galerií České republiky, z. s., nabídne možnost porovnávání výkonů srovnatelných institucí. Muzejní organizace mají možnost zhodnotit, např. návštěvnost či tržby s průměrem v rámci svého kraje či napříč celou republikou nebo dle dalších zvolených kritérií.
Prezentace na webových stránkách www.benchmarkingmuzei.cz byla spuštěna na začátku října tohoto roku a je v první fázi omezena na zpracovávání výkonnostních dat muzeí a galerií, které jsou zřizovány státem a veřejnou správou, tj. kraji a obcemi. Muzea jiných zřizovatelů tato etapa projektu zatím nezahrnuje.
Uživatel má po přihlášení k dispozici celkem 75 indikátorů (ukazatelů), díky nimž může porovnávat výkony institucí v různých úrovních. Vypočítané hodnoty lze sledovat v rámci jednotlivých let, ale i v delším časovém horizontu. V prezentaci je možné zvolit si srovnávací skupinu 5 nastavitelných filtrů – Rok, Region ČR, Zřizovatel, Specializace muzea a Velikost sbírky. Pokud by však zahrnovala méně než 5 institucí, výpočty výkonů nebude možné sledovat.
„Projekt je určen muzeím a galeriím za účelem zlepšování jejich vlastních aktivit a výstupů. Do prezentace má v omezené míře přístup i široká veřejnost, a to k agregovaným datům z Ročního výkazu Kult (MK) 14-01 o muzeu a galerii (muzeu výtvarných umění),“ dodává Eliška Nováková z Národního informačního a poradenského střediska pro kulturu.
Přístup do projektu Benchmarkingu muzeí a galerií je možný na www.benchmarkingmuzei.cz nebo „proklikem“ z webových stránek na adrese www.statistikakultury.cz.
Kontakt:
Ing. Eliška Nováková
Statistika muzeí a galerií
Národní informační a poradenské středisko pro kulturu (NIPOS)
Fügnerovo nám. 1866/5
P. O. Box 12
120 21 Praha 2
T: + 420 221 507 919
E: enovakova@nipos-mk.cz
W: www.nipos.cz
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.
HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.