HRADEC KRÁLOVÉ: Zveme Vás na přednášku pořádanou u příležitosti 80. výročí vylodění spojenců v Normandii. Odborný pracovník Muzea východních Čech v Hradci Králové Mgr. Jan Hrubecký představí mimo jiné americké sektory vylodění prostřednictvím svých fotografií, zkušeností ze stáže u francouzských a amerických kolegů z muzeí v dané oblasti z roku 2022 a také z vojensko-historické akce pořádané společně s armádou USA v roce 2023 u příležitosti 80. výročí operace Overlord. Součástí přednášky bude představení klíčových druhů vojsk prostřednictvím rekonstrukce kompletních stejnokrojů, výzbroje a výstroje na figurantech. A nebude chybět ani komparace znázornění Dne D ve filmu s dobovou realitou.
Vstupné 80/50 Kč
Přednáška proběhne v 16.30 hodin v konferenčním sále v 5. NP. Vstupenky lze zakoupit v 1. NP knihovny u pultu nebo online na HKpoint.cz.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.