středa
4. září 2024
svátek slaví Jindřiška



Mezinárodní konference Vzdělávací obsah v muzejní edukaci

Autor článku: 
Veronika Jurečková-Mališová/mis

<p>OLOMOUC: Katedra výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci připravuje na duben 2014 mezinárodní konferenci na téma Vzdělávací obsah v muzejní edukaci.</p> <p>Konference je zaměřena na řešení problému didaktického uchopení vzdělávacího obsahu v muzejní edukaci a dalších souvisejících problémů muzejní a galerijní pedagogiky.</p> <p>Mezinárodní konference Vzdělávací obsah v muzejní edukaci se uskuteční ve dnech 23. a 24. dubna 2014 v Olomouci.</p> <p> Předmětem zájmu konference je, jaké obory lidské kultury se didakticky transformují do muzejní edukace a jakými způsoby se proces didaktické transformace v praxi realizuje. V pedagogice se tento problém označuje za problém didaktického zprostředkování učiva, lze jej však označit také za didaktické zjednodušení, redukci či rekonstrukci. V každém případě jde o klíčovou dovednost muzejního pedagoga, na níž závisí kvalita vzdělávacích programů muzea. </p> <p> Didaktické zprostředkování vzdělávacích obsahů je v muzeu ovlivněno nejen typem sbírkového fondu a podobou expozic, ale také zkušenostmi muzejních pedagogů a strategiemi, které v edukaci uplatňují, dále specifiky různých návštěvnických skupin a případnou návazností muzejní edukace na školní kurikulum.</p> <p> Vítány budou jak teoretické příspěvky na dané téma, tak i empirické studie prezentující provedená výzkumná šetření. Zvláštní zájem je o příklady z praxe, které ukazují, jakými konkrétními způsoby lze vzdělávací obsah související se sbírkami muzeí uchopit a zprostředkovat návštěvníkům. Zajímavý je přitom nejen obsah muzejních programů, ale zejména způsoby jeho uchopení.</p> <p> V tomto kontextu je možné kriticky analyzovat současné podoby muzejních expozic a identifikovat jejich slabé či silné stránky. Pořadatelé konference proto uvítají také příspěvky představující nové muzejní expozice a trendy v muzejní kultuře, které podporují, anebo naopak ztěžují vzdělávání návštěvníků. Uvítají také příspěvky v podobě posteru na ploše max. 1 m2. Autor nejzajímavějšího posteru bude odměněn knižním darem.</p> <p> Anotace příspěvků v českém, slovenském či anglickém jazyce (max. 350 slov) je třeba zaslat do 31. 1. 2014 na adresu Mgr. Lenky Konečné konlenka2@seznam.cz.</p> <p> Autoři přijatých i nepřijatých příspěvků budou informováni e-mailovou zprávou do 15. 2. 2014. Vystoupení na konferenci je limitováno časem 15 minut. V tištěné podobě maximální délkou 10 normovaných stran textu (36 000 znaků včetně mezer). Rozsah obrazové dokumentace je max. pět obrázků. Pro přednášející bude k dispozici počítač a dataprojektor. Další dle domluvy. Stravování a ubytování v průběhu konference si každý účastník zajišťuje individuálně.</p> <p> Zaslané příspěvky budou postoupeny do recenzního řízení odborného recenzovaného časopisu Kultura, umění a výchova. Vybrané příspěvky prezentující uchopení obsahu v muzejní edukaci je možné zařadit do připravované odborné knihy.</p> <p> Pro další informace kontaktujte Mgr. Veroniku Jurečkovou Mališovou, Katedra výtvarné výchovy PdF UP Olomouc, Univerzitní 3–5, Olomouc, e-mail: veronika.jureckova@upol.cz, tel. 733 690 741 a 585 635 443.</p> <p> Formulář přihlášky na konferenci, šablona pro psaní příspěvku a další informace

Mohlo by vás také zajímat...

JIHOMORAVSKÝ KRAJ: Tradiční dotační program má oproti předchozím letům jednu zásadní změnu, a to v termínech, kdy se o něj mohou zájemci ucházet. Zatímco dříve byl schvalován a uveřejňován v lednu daného roku a žádosti o dotace byly přijímány v druhé polovině února, nyní tak mohou zájemci o krajskou podporu činit už od 1. až do 31. října. Kraj na rozvoj kultury v příštím roce vypsal 15 milionů korun.

Jihomoravský kraj
Instituce a kulturní zařízení
Co se děje
02.09.2024

PRAHA: Rekola, česká bikesharingová společnost, představuje nový projekt propojující městskou cyklistiku a umění. Na sto deseti vybraných kolech v Praze se objevují polepy a odkazy na sociální sítě mladých českých talentů. Každé z těchto kol nese jedinečné umělecké dílo nebo odkaz na hudbu, poezii či grafiku. Mezi zapojené umělce a umělkyně patří hudebníci Lil Fault, The Interlude a Pastavbacku, Ay$kr, Devotch666 a Karolina Beranová, básníci Antonín Zhořec, Anna Smetanová, Josef Kináč a Nikola Týčová a vizuální umělci Max Butrón, Matyáš Melíšek a Amélie Počarovská. Ulovit si kolo a zažít inspirativní jízdu s jedním z umělců mohou lidé do konce roku.

Hl. m. Praha
Cestovní ruch, Knihy, literatura, média, Hudba, Výtvarné umění, Ostatní
Co se děje
30.08.2024

PRAHA: Kulturní produkční platforma ProFitArt se kromě produkce divadelních inscenací zabývá také kreativním vzděláváním. Aktivity mají významný sociální dopad, zaměřují se na psychomotorický vývoj dětí, podporu mentálního zdraví a emoční inteligenci. Součástí tohoto proudu jsou například workshopy pro děti a pro pedagogy Učení cirkusem pod vedením lektorů Cécile Da Costa a Roberta Janče a také nejnovější projekt s názvem Tanec a duševní zdraví (nejen) ve školách, který ProFitArt realizuje ve spolupráci s britským souborem Company Chameleon a Švandovým divadle na Smíchově.

Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Vzdělávání, Menšiny a cizinci
Co se děje
27.08.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Barbory Votavové, brand manažerky Knihobotu, knižního online secondhandu.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Články a komentáře
28.08.2024