KARLOVY VARY: Mezinárodní pěvecká soutěž Antonína Dvořáka je velice prestižním a respektovaným uměleckým kláním a právě ocenění v ní otevřelo mnoha mladým umělcům brány k úspěchu. V pátek 7. listopadu slavnostně zahájí v karlovarském Grandhotelu Pupp 43. ročník této celosvětově uznávané soutěže, jejíž pořadatelem je opět Mezinárodní pěvecké centrum Antonína Dvořáka v Karlových Varech.
Má tři samostatné kategorie: Junior, Opera, Píseň a je pořádána s podporou Nadačního fondu NATLAND. Letos se do doutěže přihlásilo 82 mladých umělců ze 13 zemí a jejich výkony bude hodnotit jedenáctičlenná mezinárodní porota v čele se slovenským tenoristou Petrem Dvorským.
K laureátům soutěže se řadí dnes věhlasní operní pěvci, mezi jinými Gabriela Beňačková, Eva Urbanová nebo Roman Janál.
Soutěž potrvá do 14. listopadu, její vystoupení jsou neveřejná a závěrečný koncert oceněných se uskuteční v Grandhotelu Pupp. Více o soutěži, její historii i podmínkách se dozvíte na: http://joomla.femio-creative.com/index.php
UMA
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.