DVŮR KRÁLOVÉ NAD LABEM: Do Safari Parku Dvůr Králové v roce 2022 zavítalo rekordních 670 tisíc návštěvníků. I díky tomu jeho hospodaření v loňském roce skončilo v zisku 580 tisíc korun. Rada Královéhradeckého kraje rozhodla o uložení těchto financí do rezervního fondu na budoucí investice či na případné horší časy.
„Z rostoucího zájmu veřejnosti o královédvorský safari park máme velkou radost. Zoologické zahrady nepřinášejí zdaleka jen zábavu pro celé rodiny, ale vzdělávají veřejnost a zachraňují zejména ohrožené zvířecí druhy. Královédvorský safari park patří ve všech těchto ohledech mezi evropské špičky. Každoročně nabízí řadu tematických akcí a pravidelně připravuje i nové expozice, z nichž ta nedávno zpřístupněná přibližuje život tučňáků, hyen, stovek vodních ptáků nebo antilop v jejich přirozeném prostředí v jihoafrické provincii Západního Kapska. Výbornou reklamu safari parku doplňuje i vysílání televizního seriálu z produkce FTV Prima, který se v naší krajské zoo zčásti natáčí,“ uvedl náměstek hejtmana odpovědný za oblast životního prostředí, zemědělství a vodohospodářství Pavel Bělobrádek.
Dvě třetiny z celkového ročního obratu safari parku loni tvořily tržby za služby, tedy zejména z prodeje návštěvnických lístků a permanentek a za služby kempu a hotelu. Návštěvnost dosáhla rekordní výše v celé moderní historii parku, kdy přivítal téměř 670 tisíc hostů. To je nárůst zhruba o pětinu oproti roku 2021, kdy se návštěvnost navzdory pokračující epidemii covidu přiblížila tehdejšímu rekordu.
Dalších zhruba 63 milionů korun park získal na provozních příspěvcích, které z většiny tvoří finance od Královéhradeckého kraje. Hospodaření parku v dlouhodobém horizontu velmi pomohla také podpora veřejnosti. Výše darů se ročně pohybuje okolo čtyř milionů korun. V roce 2021 během epidemie ale podpora dosáhla rekordních 36 milionů korun.
Náklady safari parku se v roce 2022 podařilo udržet pod úrovní celkových výdajů, díky čemuž safari park dosáhl zisku 580 tisíc korun.
Mezi důležité náklady patří rozsáhlé investice v areálu. Jen za uplynulý rok park proinvestoval 115 milionů korun, přičemž nejvýznamnější investicí posledních let byla výstavba a rekonstrukce prostor expozice West Cape. Pětinu ročních nákladů safari parku tvoří krmiva. Safari park zaměstnává přibližně 200 pracovníků.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.