JIHOČESKÝ KRAJ: V těchto dnech vrcholí příprava na program slavnostního vyhlášení výsledků jihočeského krajského kola celostátní soutěže ŠKOLNÍ ČASOPIS ROKU 2018. Pro účast v celorepublikovém finále soutěže je potřeba úspěšně projít krajským kolem.
24.04.2018
Pod gescí tří jihočeských Informačních center pro mládež Český Krumlov, Tábor a Prachatice, reps. jejich zřizovatelů, kterými jsou Centrum pro pomoc dětem a mládeži, o.p.s. Český Krumlov, ICM Tábor, z.s. a KreBul, o.p.s. Prachatice se letos Jihočeské krajské kolo soutěže školních novin a časopisů uskutečňuje již po osmé.
Soutěž probíhá v sedmi kategoriích, které „pokrývají“ věkové skupiny dětí, které jsou školou povinné i věkovou kategorii středoškolské mládeže. Do soutěže se kromě klasických „školních“ časopisů mohou přihlásit také časopisy oddílové, skupinové a další podobné. Co se týče formy, pak je možné do soutěže přihlásit časopisy tištěné / papírové i „elektronické“.
V letošní jihočeské krajské soutěží se o postup do celonárodního kola uchází celkem 27 novin a časopisů. Aktuálně v těchto dnech končí svoji odpovědnou práci odborná porota, jejímž úkolem je časopisy vyhodnotit a v jednotlivých kategoriích stanovit pořadí a tím také určit časopisy a noviny, které budou postupovat na národního kola soutěže.
Kromě hodnocení časopisů ale souběžně probíhaly a probíhají také organizační práce na přípravách „programu slavnostního vyhodnocení krajského kola soutěže“.
Slavnostní vyhodnocení se uskuteční v pátek 27. dubna 2018 od 9.00 do 13.00 hodin v českobudějovickém kině Kotva pod záštitou náměstka hejtmanky Jihočeského kraje, pana Mgr. Zdeňka Dvořáka.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.