<p>STŘEDOČESKÝ KRAJ: Radní dali zelenou účasti Středočeského kraje na 13. výstavě měst, obcí, mikroregionů a podnikatelů – Regiony České republiky 2014, která bude probíhat od 10. dubna do 13. dubna na výstavišti v Lysé nad Labem.</p> <p>Výstava se koná pod záštitou Ministerstva pro místní rozvoj ČR a hejtmana Středočeského kraje MVDr. Josefa Řiháka.</p> <p>„Je to jedinečná příležitost, jak představit Středočeský kraj a nalákat k nám nejen turisty, ale i podnikatele. Náš kraj má co nabídnout. Máme krásnou přírodu, památky, udržovaná golfová hřiště a cyklostezky a v neposlední řadě nabízí náš region vhodné investiční příležitosti,“ uvedl středočeský hejtman Josef Řihák.<br />
Středočeský kraj bude na výstavě prezentovat svá nejzajímavější historická a kulturní místa v rámci témat, která pořadatelé pro letošní ročník výstavy vypsali: podpora podnikatelských aktivit vázaných na cestovní ruch, rozvojové možnosti cestovního ruchu v regionech, programy cestovního ruchu, integrovaný plán rozvoje měst, program obnovy venkova, témata regionálního rozvoje v obcích a městech, podpora podnikatelů zapojených do výroby regionálních produktů, setkání starostů měst a obcí, představitelů krajských samospráv a státní správy a podnikatelů za účasti veřejnosti.<br />
Kraj podporuje rozvoj cestovního ruchu i účastí na výstavách a veletrzích. V současné době se kraj připravuje na účast na výstavě Má vlast – cestami proměn 2014, kde budou představeny zajímavé proměny v regionu.</p>
PRAHA: Kulturní produkční platforma ProFitArt se kromě produkce divadelních inscenací zabývá také kreativním vzděláváním. Aktivity mají významný sociální dopad, zaměřují se na psychomotorický vývoj dětí, podporu mentálního zdraví a emoční inteligenci. Součástí tohoto proudu jsou například workshopy pro děti a pro pedagogy Učení cirkusem pod vedením lektorů Cécile Da Costa a Roberta Janče a také nejnovější projekt s názvem Tanec a duševní zdraví (nejen) ve školách, který ProFitArt realizuje ve spolupráci s britským souborem Company Chameleon a Švandovým divadle na Smíchově.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Barbory Votavové, brand manažerky Knihobotu, knižního online secondhandu.
KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ: Zdeněk Fryml, Jarmila Haldová, Monika Lemberková a Jana Hladíková získali titul Mistr tradiční rukodělné výroby Královéhradeckého kraje, který udílí krajští radní za významný přínos v oblasti tradiční lidové kultury a těm, kteří se významně zasloužili o jejich udržování a rozvoj za předchozí kalendářní rok. Nově je ocenění udělováno také významným osobnostem dlouhodobě působících v oblasti tradiční lidové kultury.
ČR: V polovině léta Vás zdravíme ze Zlatého oříšku a chceme se s Vámi podělit o úspěchy a zážitky nadaných dětí, které v Nadačním fondu celoročně podporujeme. Jak se daří několika laureátům po úspěchu v soutěži Zlatý oříšek, kterou jste mohli sledovat na Nový rok v České televizi, a jak jim společné úsilí s našimi partnery ovlivnilo život, jsme zachytili v tomto videu: https://www.youtube.com/watch?v=db2Za6P5iCE