ČR-PRAHA: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu si Vás dovoluje pozvat na konferenci, která se uskuteční 9. října 2024 v Praze (Kongresové centrum Vavruška, Karlovo nám. 5, Praha 2). Akce se koná pod záštitou ministra kultury Mgr. Martina Baxy. Cílem konference je zhodnotit aktuální situaci a vývoj v oblasti kulturní infrastruktury a poukázat na nezastupitelnou roli veřejné správy, včetně představení inspirativních příkladů dobré praxe.
Součástí konference bude i představení Metodiky pro krizovou podporu veřejných kulturních služeb ve veřejné správě včetně Krizového dvanáctera pro oblast kultury.
Konference je určena všem, kteří chtějí zlepšovat a pěstovat podmínky pro rozvoj kultury v regionech: zástupcům veřejné správy, poskytovatelům veřejných kulturních služeb, odborné veřejnosti, zástupcům NNO a studentům.
Předběžný program a registrace zde
Konferenční poplatek pro účastníky činí 800,- Kč.
Datum uzávěrky registrací: 12. září 2024
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: Čtvrtým rokem pořádá projekt Mravenčí chůva se slovenskou partnerskou organizací Krajina čitateľov celoprázdninovou aktivitu Pročtené léto. Každý prázdninový týden v ní doporučují dětem, rodičům, učitelům nebo knihovníkům zajímavé knihy ke čtení a další aktivity k vybraným tématům. Letošní ročník akce má podtitul: “Slova, která si chceme pamatovat.”