úterý
3. září 2024
svátek slaví Bronislav
© Logo konference



Konference Knihovny současnosti

Autor článku: 
SDRUK/mis

<p>OLOMOUC: Dvacáté druhé pokračování konference Knihovny současnosti, poprvé konané v roce 1993, bude zahrnovat žhavá témata odrážející rozvojové trendy a nabízející řešení problematických stránek knihoven současnosti.</p> <p>15. konference Knihovny současnosti se uskuteční ve dnech 9. ‒ 11. září 2014 v areálu Univerzity Palackého v Olomouci.</p> <p> Konference se dlouhodobě zaměřuje na poskytování vzdělávacích a kulturních služeb v českých knihovnách. Tento hlavní motiv bude v úvodních přednáškách obohacen o trendy knihovnictví ve Skandinávii a konkrétní zkušenosti z měst Oslo a Sigtuna. Právě v Sigtuně, která prochází obdobím mimořádného a všestranného rozvoje, se díky správným manažerským rozhodnutím podařilo změnit nefunkční systém knihoven na pružný a vyhledávaný. Obliba nových služeb u veřejnosti zde také přispěla k rozhodnutí postavit novou knihovnu.</p> <p> Vzdělaní a vstřícní knihovníci jsou základem každé dobré knihovny, proto padlo rozhodnutí zařadit na konferenci Knihovny současnosti 2014 programový blok k oblasti lidských zdrojů.<br /> V konkurenčním prostředí dalších institucí, zejména ve větších městech, je nutno věnovat patřičnou pozornost marketingovým aktivitám, které v programu konference figurují již potřetí, a to tentokrát jak v přednáškové části, tak i v praktickém workshopu.</p> <p> Na přípravě Centrálního portálu knihoven se podílí týmy odborníků a přípravné činnosti ještě zdaleka nekončí. I celostátní konference je vhodnou platformou k utříbení očekávání a názorů na skokový posun v nabídce služeb veřejnosti, který má portál přinést.</p> <p> Služby pro produktivní generaci, ochrana uživatelů internetu, nástroje k vyhledávání informací a další oblasti jsou součástí nabitého programu, který konference KS 2014 připravovaná pro 300 osob nabídne.</p> <p> Konferenci pořádají Sdružení knihoven ČR a Ústřední knihovnická rada ČR.</p> <p> Program konference <p> Informace pro účastníkyy a formulář přihlášky

Mohlo by vás také zajímat...

JIHOMORAVSKÝ KRAJ: Tradiční dotační program má oproti předchozím letům jednu zásadní změnu, a to v termínech, kdy se o něj mohou zájemci ucházet. Zatímco dříve byl schvalován a uveřejňován v lednu daného roku a žádosti o dotace byly přijímány v druhé polovině února, nyní tak mohou zájemci o krajskou podporu činit už od 1. až do 31. října. Kraj na rozvoj kultury v příštím roce vypsal 15 milionů korun.

Jihomoravský kraj
Instituce a kulturní zařízení
Co se děje
02.09.2024

PRAHA: Rekola, česká bikesharingová společnost, představuje nový projekt propojující městskou cyklistiku a umění. Na sto deseti vybraných kolech v Praze se objevují polepy a odkazy na sociální sítě mladých českých talentů. Každé z těchto kol nese jedinečné umělecké dílo nebo odkaz na hudbu, poezii či grafiku. Mezi zapojené umělce a umělkyně patří hudebníci Lil Fault, The Interlude a Pastavbacku, Ay$kr, Devotch666 a Karolina Beranová, básníci Antonín Zhořec, Anna Smetanová, Josef Kináč a Nikola Týčová a vizuální umělci Max Butrón, Matyáš Melíšek a Amélie Počarovská. Ulovit si kolo a zažít inspirativní jízdu s jedním z umělců mohou lidé do konce roku.

Hl. m. Praha
Cestovní ruch, Knihy, literatura, média, Hudba, Výtvarné umění, Ostatní
Co se děje
30.08.2024

PRAHA: Kulturní produkční platforma ProFitArt se kromě produkce divadelních inscenací zabývá také kreativním vzděláváním. Aktivity mají významný sociální dopad, zaměřují se na psychomotorický vývoj dětí, podporu mentálního zdraví a emoční inteligenci. Součástí tohoto proudu jsou například workshopy pro děti a pro pedagogy Učení cirkusem pod vedením lektorů Cécile Da Costa a Roberta Janče a také nejnovější projekt s názvem Tanec a duševní zdraví (nejen) ve školách, který ProFitArt realizuje ve spolupráci s britským souborem Company Chameleon a Švandovým divadle na Smíchově.

Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Vzdělávání, Menšiny a cizinci
Co se děje
27.08.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Barbory Votavové, brand manažerky Knihobotu, knižního online secondhandu.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Články a komentáře
28.08.2024