čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek
Titulní strana obálky knihy
© Zdroj: Albatros Media



Jak to dnes vypadá na Slovácku? Mají tam ještě veselé příběhy?

ČR: V nakladatelství Bizbooks vyšla unikátní kniha Slovácko sa nenudí (349 Kč), která je volně inspirovaná kultovním galuškovským cyklem a popisuje putování po kouzelném vinařském kraji. Autorem je Marek Šalanda.

 

Autor článku: 
Jana Fikotová

Pobavte se nad neobvyklým dobrodružstvím plným slováckého humoru a rozverných příhod, které se staly ve slováckých dědinách, a to nejen místním lidem, ale i autorovi samotnému. Kniha se věnuje životu v nádherném českém regionu. Inspiruje se kultovními knihami Slovácko sa súdí a nesúdí a mapuje danou oblast a dnešní obyvatele.

Cílem mých cest jsou lidé. Chodím od návštěvy k návštěvě, sbírám povzbuzující doušky humoru a kapky staré moudrosti ukryté v příbězích a snažím se o ně podělit s ostatními. Moje druhá kniha Slovácko sa nenudí popisuje putování po kouzelném vinařském kraji. Setkal jsem se s více než dvěma sty lidmi, vyslechl jsem stovky veselých historek, zapsal je v dnešní autentické podobě nářečí a vybral z nich ty nejlepší,“ popisuje autor Marek Šalanda, bývalý investigativní novinář, který se též věnoval krizovému managementu a marketingu. Dnes je znám především jako cestovatel a výjimečný pěší poutník.

Kniha se trefuje do několika současných trendů – nízkorozpočtového cestování, pěšího poutnictví, objevování krás vlastní země a jejích regionů. Cestování po vlastních nohách a po vlastní zemi může být totiž velmi objevné a hlavně srdce naplňující. 

 

Mgr. Marek Šalanda
Muž, který si prošel mozaikou profesí. Od matematiky a fyziky přešel ke studiu geografie a historie. Odtud k počítačům, především k softwaru, a to jako redaktor počítačových časopisů. Poté vše spojil a věnoval se ekonomice a chvíli také investigativní žurnalistice. Pak se začal specializovat na management a rozjezd nových značek a projektů na trhu. Věnoval se i krizovému managementu. Nyní ve své vlastní firmě pomáhá zákazníkům s obchodem a marketingem. Celý život se věnuje publicistice, nyní píše povídky pro rozhlas, články věnované cestování a knihy. Již od svých čtrnácti let cestuje. Dlouhá léta to bylo na kole. Při každé cestě se kilometry počítaly na tisíce. Nejdelší měla deset tisíc kilometrů a trvala pět měsíců. Poslední roky začal chodit pěšky. Zdolává sice stovky kilometrů, ale říká, že to neměří. Důležitá jsou pro něj setkání s lidmi. Jejich vzpomínky a příběhy, se kterými jsou spjatí. Každá z jeho cest má nějaké historické, nebo geografické téma - hranice mezi Moravou a Čechy, česko-slovenská hranice, po stopách rodu Šalandů, Slovácko, objevování Lašska apod.

www.albatrosmedia.cz

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024