<p>ČR: Aktivity Institutu dokumentárního filmu (IDF) rostou a v roce 2012 vyústí do nové formy spolupráce s hlavními českými dokumentárními festivaly. Při Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět v březnu IDF představí nový program určený pro filmové profesionály s názvem East Doc Platform.</p> <p>Ten v termínu 5. – 11. března 2012 uvede tradiční aktivity jako je East European Forum, prezentaci Doc Launch, Project Market nebo videotéku East Silver s novými jarními tituly. Při MFDF Jihlava pak IDF zorganizuje druhý workshop celoročního programu Ex Oriente Film podporující vývoj autorských dokumentů, a trh East Silver, který každoročně shromáždí reprezentativní průřez východoevropskou dokumentární tvorbou. Na obou festivalech se tak bude IDF podílet na tvorbě tzv. industry programu určeného dokumentárním profesionálům, jenž v evropském kontextu funguje jako podpůrný mechanismus stojící za vznikem a distribucí filmové tvorby.<br />
Podrobnosti najdete v příloze a na webových stránkách IDF a obou festivalů: www.dokweb.net, www.jedensvet.cz, www.dokument-festival.cz.</p> <p>Kontakt:<br />
Kristina Valentová<br />
+420 739 323 938<br />
kristina@dokweb.net<br />
www.DOKweb.net</p>
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.