<p>PŘÍBRAM: Hornické muzeum v Příbrami přivítá v úterý 10. prosince 2013 stotisícího návštěvníka v letošní sezóně. Na tento den jsou na prohlídku areálu dolu Anna v Příbrami – Březových Horách objednáni děti z mateřské školy z Malé Hraštice na Novoknínsku a žáci ze Základní školy z Prahy – Barrandova.</p> <p>Jedno z nich se tak stane jubilejním návštěvníkem muzea.<br />
Vysokým počtem návštěvnosti se příbramské muzeum pyšní už od roku 2007 a stále drží tuto laťku. Národní informační a poradenské středisko pro kulturu ho zařadilo mezi 10 nejnavštěvovanějších muzeí v České republice.<br /> Hornické muzeum si svůj zájem udržuje zejména obnovou expozic. „Každou sezónu nabízí veřejnosti něco nového, navíc se zde často konají různé akce,“ pochválil vedení středočeské příspěvkové organizace hejtman Josef Řihák.<br />
Návštěvníky láká adrenalinová turistika, kterou muzeum nabízí. Mezi nejoblíbenější expozice patří prohlídka tajuplného historického podzemí březohorských stříbrorudných dolů, jízda hornickým vláčkem a ukázky starých zvykoslovných činností našich předků.</p>
PRAHA: Kulturní produkční platforma ProFitArt se kromě produkce divadelních inscenací zabývá také kreativním vzděláváním. Aktivity mají významný sociální dopad, zaměřují se na psychomotorický vývoj dětí, podporu mentálního zdraví a emoční inteligenci. Součástí tohoto proudu jsou například workshopy pro děti a pro pedagogy Učení cirkusem pod vedením lektorů Cécile Da Costa a Roberta Janče a také nejnovější projekt s názvem Tanec a duševní zdraví (nejen) ve školách, který ProFitArt realizuje ve spolupráci s britským souborem Company Chameleon a Švandovým divadle na Smíchově.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Barbory Votavové, brand manažerky Knihobotu, knižního online secondhandu.
KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ: Zdeněk Fryml, Jarmila Haldová, Monika Lemberková a Jana Hladíková získali titul Mistr tradiční rukodělné výroby Královéhradeckého kraje, který udílí krajští radní za významný přínos v oblasti tradiční lidové kultury a těm, kteří se významně zasloužili o jejich udržování a rozvoj za předchozí kalendářní rok. Nově je ocenění udělováno také významným osobnostem dlouhodobě působících v oblasti tradiční lidové kultury.
ČR: V polovině léta Vás zdravíme ze Zlatého oříšku a chceme se s Vámi podělit o úspěchy a zážitky nadaných dětí, které v Nadačním fondu celoročně podporujeme. Jak se daří několika laureátům po úspěchu v soutěži Zlatý oříšek, kterou jste mohli sledovat na Nový rok v České televizi, a jak jim společné úsilí s našimi partnery ovlivnilo život, jsme zachytili v tomto videu: https://www.youtube.com/watch?v=db2Za6P5iCE