PRAHA: Nová výstava s názvem Bližní v Galerii Na Věky představí tvorbu současných mladých autorek, které reagují na téma mezilidských vztahů a pečování o ně. Naše rodina, přátelé a osoby nám blízké tvoří neodlučitelnou součást našeho života. Věnujeme však dostatek pozornosti a péče těm osobám, které nám jsou na blízku, nejen když je potřebujeme? Výstava se snaží skrze různá média poukázat na formativní aspekt rodiny a co si pod tímto termínem představit.
Galerie Na Věky na Smíchově pokračuje ve výstavním cyklu (Ne)viditelná ruka péče pečujícím o všechny jedince. V letošním roce odkryjeme další umělce a umělkyně současné české vizuální scény. Autoři a autorky z vysokých uměleckých škol, profesionálové, tvůrci a tvůrkyně vystaví díla, která se starají o nás všechny, napříč generacemi a přinesou osobitou představu o tom, jak mohou vypadat různá pojetí péče.
Téma rodiny a mezilidských vztahů blíže představují vybrané autorky z vysokých uměleckých škol. Tereza Frindová, zástupkyně nejmladší ženské malby orientované na figuru a figuraci, aktuálně diplomantka pražské Akademie výtvarných umění ateliéru Kresba, nejdříve pod vedením Jiřího Petrboka, nyní Alice Nikitinové. Autorka představí rozpracovanou diplomovou práci, která se věnuje vývoji člověka a sebevzdělávání – aspektům, které pozitivně či negativně ovlivňují rozvoj jedince ve společnosti. Na základě osobní ikonografie a významů autorka seznamuje s vlastními představami o světě a společnosti, která svět i lidi v něm utváří. Angelika Králová je studentkou v ateliéru Objekt–Prostor–Akce na Fakultě umění a designu UJEP pod vedením Jiřího Kovandy. Angelika se prezentuje objektem–instalací v prostoru, která skrze jednoduchou, ale účinnou symbolikou poukazuje na křehkost a zranitelnost vztahů utvářejících domov. Rodina je na jedné straně reflektována jako podstatná část života každého z nás. Je však i místem pro uchovávání tajemství či kostlivců ve skříni, které čas od času vystoupí na světlo. Třetí autorkou je Barbara Kalypso Ristić, studentka pražské Akademie výtvarných umění v ateliéru Socha 2 u Tomáše Hlaviny. Textilní instalace s názvem Rodinné konstelace odkazuje ke kořenům, které každý v životě máme, ať už v podobě rodiny, či jiného zázemí, na které se vždy můžeme spolehnout. Téma rodinného rodokmenu odkazuje na osobní historii člověka, i na břemeno, které každý z nás příslušením k dané rodině neseme.
Čtvrtou výstavu slavnostně zahájíme 30/5/2024 od 18 hodin v Galerii Na Věky v Komunitním prostoru Smíchov za účasti umělkyň: Terezy Frindové, Angeliky Králové a Barbary Kalypso Ristić.
Komunitní Prostor Smíchov v kostele Evangelické církve Českobratrské na Santošce plně využívá prostory kostela a fary, aby poskytl zázemí nejen sousedům, ale i široké veřejnosti. Nabízí různé aktivity, jako jsou divadelní kurzy, taneční večery, filmy, diskuse, koncerty, poradenství a potravinovou pomoc. Kavárna v předsálí kostela je otevřená pro všechny, kteří se chtějí připojit k rostoucí komunitě.
(Ne)viditelná ruka péče: Bližní
Vernisáž: 30. května 2024 od 18 hodin
Výstava: 31. 5. – 26. 7. 2024
Kurátoři: Jan Kieweg, Karolína Lapešová
Na Doubkové 8, 150 00 Praha 5
Otevírací doba
pondělí–pátek: 14–19
Vstupné dobrovolné
Součástí výstavy bude doprovodný program, těšit se můžete na diskuze, workshopy a komentované prohlídky s kurátory výstavy.
Více podrobností o výstavě naleznete na webu
Pořádá: Galerie Na Věky, Evangelická církev Českobratrská, Komunitní prostor Smíchov, Kavárna Na Věky
Projekt finančně podporují: Státní fond kultury ČR, hlavní město Praha
Mediální partner: Fakulta umění a designu UJEP, ArtMap, Kulturní magazín UNI
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.