ZLÍN: Studentstvo Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně odhalí 11. října společně s umělcem PXS, ve 44. budově zlínského Svitu téma dvanáctého ročníku Fashion Event Dotek, jehož výtěžek bude opět věnován na chod neziskové organizace Aliance žen s rakovinou prsu. Kromě odhalení tématu je na programu panelová diskuze ve spolupráci se zlínským komunitním rádiem Obscura, která přiblíží tvorbu hudby na módní přehlídky a pop-up shop second-handového projektu Ikony vintage studentky ateliéru Design oděvu.
Fashion Event Dotek má za sebou již 11 ročníků, v rámci kterých pomohl několika neziskovým organizacím. V současnosti spolupracuje s organizací Aliance žen s rakovinou prsu, o.p.s. Symbolicky se Fashion Event Dotek propojil s teoretikem nových médií, umělcem a feministou PXS, který 11. října svým performativním vystoupením v industriální 44. budově zlínského Svitu odhalí téma dvanáctého ročníku, který se uskuteční 23. března 2024.
Při svých vystoupeních PXS rád používá raveový rytmus a jednotlivé obrazy střídá v rytmu srdečního pulsu, pracuje s metainformacemi, které postupně odhaluje ve vrstvách odkazů a významů. „Náš svět je toxický a plný nebezpečí, a zdá se, že apokalypsa je nevyhnutelná. Ale co kdyby právě ona byla klíčem k novému začátku?” přibližuje své performativní vystoupení slovenský umělec a zakladatel kontroverzní agentury New Aliens Agency, která přispěla k rozšíření diverzity ve světovém módním průmyslu a stala se jednou z nejpozoruhodnějších agentur své doby a dodává, že: „každý musí bojovat sám za sebe a rychle se adaptovat na nové podmínky. Jak se dokážeme transformovat a co s tím uděláme, záleží jen na nás."
V nově vzniklém komunitním prostoru rádia Obscura proběhne panelová diskuze s lokálními DJs. Inspirující téma tvorby hudby na módní přehlídky završí malý DJ set s after party. Komunitní prostor zároveň doplní abstraktní socha z dílny studentů ateliéru Tvorba prostoru, která v průběhu večera projde procesem změny. Tento proces je zde připomínán nejen jako umělecký akt, ale i jako symbol naší lidské existence a schopnosti se měnit.
Součástí doprovodného programu letos bude i nově vzniklý projekt Ikony vintage studentky ateliéru Design oděvu na UTB Kateřiny Šeichové, který se zaměřuje na upcycling a prodej výběrových second-hand a vintage kousků. Projekt se snaží svou činností bojovat se stále se zrychlujícím trendem fast fashion a přispívat ke zmírnění dopadů oděvního průmyslu na životní prostředí. Výdělkem z prodeje podpoří Ikony vintage organizaci Aliance žen s rakovinou prsu.
Dveře 44. budovy v areálů zlínského Svit se otevřou ve středu 11. října v 16:00. Po zahájení představí v 17:00 své performativní vystoupení s názvem Metamorphosis: Adapt or Die umělec a teoretik nových médií PXS. Následovat bude panelová diskuze v 18:00 ve spolupráci se zlínským komunitním rádiem Obscura a lokálními umělci, na kterou naváže afterparty. Pop-up shop projektu Ikony vintage bude otevřen po celou dobu až do 20:00. Vstup na celou akci je dobrovolný.
Fashion Event Dotek
Fashion Event Dotek je denní událost nabitá bohatým doprovodným programem zakončená galavečerem s módní přehlídkou. Až na výjimky se každoročně koná ve Zlíně pod hlavičkou Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a jeho cílem je pomáhat a zároveň dávat prostor mladým začínajícím talentům. Dvanáctý ročník se uskuteční 23. 3. 2024.
Projekt Dotek pomohl již několika neziskovým organizacím podporující ženy s rakovinou prsu. V současnosti spolupracujeme s organizací Aliance žen s rakovinou prsu, o.p.s. Výtěžek z aukce speciální kolekce, která je součástí hlavního programu, putuje každoročně na podporu chodu dané organizace. Celková vybraná částka aktuálně činí 281 565 Kč.
Další informace
Facebooková událost: https://www.facebook.com/events/264671659768337?acontext=%7B%22event_action_history%22%3A[]%7D
Facebook: Fashion Event Dotek
Instagram: @fashioneventdotek
Youtube: Fashion Event Dotek
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.