Evropská unie upozorňuje každoročně prostřednictvím kampaně na nějakou konkrétní problematiku. Rok 2009 bude věnován tvořivosti a inovaci. V průběhu roku se v celé Evropě uskuteční stovky konferencí, projektů a výstav, jejichž společným cílem je zvýšit povědomí o potřebnosti tvůrčích řešení současných problémů.
Unie již dlouho považuje tvůrčí myšlení za klíč k úspěchu v prostředí globální ekonomiky. Inovace je jednou z hlavních součástí balíčku opatření Komise týkajícího se změny klimatu i jejího plánu oživení evropského hospodářství, které nyní prochází nejhorší krizí za posledních několik desetiletí.
V průběhu roku se v Bruselu uskuteční řada debat o tom, jak podporovat nové odvážné nápady a jak mohou být tyto nápady přínosné pro společnost. Dnešní svět stojí na rychlých inovacích. Při přechodu ke znalostní ekonomice musí EU rozvíjet svůj tvořivý potenciál. Evropané se zejména musí učit přijímat změny a pozitivně reagovat na různé strategie.
Rozhodující a těžká úloha čeká na učitele. Podle evropského komisaře pro vzdělávání Jána Figeľa budou muset ve stále větší míře hledat rovnováhu mezi tradičními požadavky na vzdělávání a potřebou předávat mladým lidem netechnické dovednosti, například smysl pro iniciativu.
Tato kampaň pomůže při formování programu EU zaměřeného na spolupráci mezi členskými státy v oblasti vzdělávání a kultury.
Přínosná bude i pro další oblasti politiky, například pro podnikání a zaměstnanost.
ČR: Aktuálním technologickým fenoménem dneška je bezesporu umělá inteligence (AI) a její integrace do každodenního života. Neustále se objevují nové a nové nástroje, služby a aplikace postavené na této technologii, které slibují zásadní změny v našich každodenních činnostech a pracovních procesech. Nicméně, otázkou zůstává, zda je AI skutečně revolučním posunem, nebo jen další technologickou bublinou, která nakonec praskne, podobně jako tomu bylo s Webem 2.0 před více než dvaceti lety. V tomto kontextu se objevuje otázka: může umělá inteligence skutečně transformovat fungování knihoven? A pokud ano, v jakých konkrétních oblastech? V tomto článku se pokusím odpovědět na tyto otázky a prozkoumat potenciál AI v modernizaci knihovních služeb.
ZLÍN: Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně (MJVM) digitalizovalo v loňském roce 71 ročníků podnikových novin významného regionálního závodu Continental Barum s.r.o. Podnikové noviny začal tehdejší závod Rudý říjen vydávat v roce 1953 a jsou nepřetržitě vydávány dodnes. Název novin je vždy přizpůsoben změnám názvu organizace.