ŠUMPERK: Dům kultury Šumperk poodkryl část svého dramaturgického plánu na rok 2021. Projekt „Nadějné vyhlídky“ je sestavený tak, aby mohl pružně reagovat na nejednoduchou situaci, ve které se kulturní zařízení vzhledem k protiepidemickým vládním opatřením nacházejí.
„Název projektu nemá evokovat slavný román Charlese Dickense, ale jednu z myšlenek knihy Návrat krále od J. R. R. Tolkiena: „Naděje se rodívá, když už nám nic nezbývá.“ Právě v takové situaci se ocitla většina organizátorů kulturních a společenských akcí v době covidové,“ vysvětluje jednatelka domu kultury Hana Písková.
Dům kultury Šumperk, který chtěl v lednu zahájit programově pestrý rok, musí stejně jako ostatní kulturní instituce vyčkat na zlepšení epidemické situace. Velká část jarních koncertů již má nové termíny, které se v tuto chvíli jeví jako reálné. V Šumperku letos vystoupí nejen osobnosti jako Marie Rottrová, Laco Deczi, Michal Pavlíček nebo Ondřej Havelka & Melody Makers. Prostor dostanou ale i ty nejlepší místní kapely. Na konci června se v Pavlínině dvoře uskuteční v rámci ŠPEKfestu jednodenní festiválek, na kterém přislíbily účast skupiny Happy To Meet, VLNY a TH!S s Vojtou Kotkem.
„V přípravě letošní koncepce jsme intenzivně reagovali na vládou stanovená opatření v minulém roce. V případě, že dojde k postupnému uvolňování opatření, jsme připraveni a můžeme ihned zvát návštěvníky. Plán oproti minulému roku obsahuje více akcí pro užší divácké skupiny, protože trend uvolňování jednotlivých opatření se bude týkat především počtu osob. Příznivci domu kultury se však nemusí bát, že přijdou o velká jména. I na to jsme mysleli a část větších koncertů hodláme situovat do prostor Pavlínina dvora,“ zakončil dramaturg šumperského domu kultury Ondřej Procházka.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.
HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.