V sobotu 29. listopadu 2008, tedy den před první adventní nedělí, se uskuteční zhruba ve stovce veřejných knihoven DEN PRO DĚTSKOU KNIHU. Je věnován nejen propagaci knih pro děti a čtení, jeho hlavní atrakcí je předvánoční prodej knih.
Kromě pohodlného nákupu vhodných knižních dárků pro děti bude v knihovnách připravena řada předvánočních soutěží, her, zábavných pořadů a aktivit pro celou rodinu.
Zahajte advent tím, že ho věnujete svým dětem. Navštivte s nimi knihovnu ve vašem městě a strávíte příjemný, zábavný a pohodový den. Koupíte-li dětem pod stromeček pěknou knihu, uděláte tím pro své dítě víc, než možná tušíte.
Čtení není jen zábava, je to i základ studia a lepších šancí do budoucna; je to aktivita, kterou můžete sdílet všichni společně. Vyzkoušejte si to! 1. prosince vám s výběrem a nákupem poradí v knihovnách odborníci – knihovníci i knihkupci; děti si budou moci prohlédnout nejen to, co je právě k prodeji, ale i to, co se dá půjčit nebo případně koupit později. A určitě nepůjde jenom o čtení!
O tom vám však více řeknou ve vaší knihovně, viz seznam knihoven v příloze.
Akci vyhlásil Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.