PLZEŇ: Začátkem dubna představil Spolek Via Carolina – Goldene Straße česko-německého kulturního a turistického průvodce Milníky času, slavnostní křest za přítomnosti náměstka hejtmana Plzeňského kraje Vladislava Vilímce, poslance PČR Martina Baxy a senátora Miroslava Nenutila se uskutečnil v Západočeském muzeu v Plzni.
Publikace se věnuje tématu historické Zlaté (Norimberské) cesty, vydává ji spolek Via Carolina – Goldene Straße, zřizovatel Historického parku Bärnau-Tachov a hlavní řešitel projektu ArchaeoCentrum Čechy-Bavorsko. Projekt ArchaeoCentrum Čechy-Bavorsko podporuje EU v rámci programu Cíl EÚS.
Po křtu publikace bylo také představeno didaktické pexeso Norimberská (Zlatá) cesta, které vzniklo v rámci projektu ArchaeoCentrum Čechy-Bavorsko, a jehož autorkou je Naděžda Morávková, vedoucí katedry dějepisu FPE ZČU v Plzni. Poté následovala přednáška Radka Širokého, ředitele Západočeského institutu pro ochranu a dokumentaci památek, nazvaná Česká část Norimberské Zlaté cesty ve středověku.
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.