Sdružení osmi z nejkrásnějších českých měst s názvem Česká inspirace představuje novinku. Tou bude dlouhodobý projekt s názvem „Heslo: Česká inspirace aneb inspirační víkendy“. Cílem projektu je nalákat a motivovat k návštěvě našich měst. Podstatou je brožura se základním představením Hradce Králové, Chebu, Jindřichova Hradce, Kutné Hory, Litomyšl, Poličky, Telče a Třeboně. Konkrétní pozvánky zde obsažené jsou však vždy na víkendy speciál a jsou podpořeny řadou bonusů a slev.
A na co konkrétně se můžete těšit? Hradec Králové slibuje volný vstup na Bílou věž, Cheb kromě slev na ubytování zprostředkuje dokonce osobní setkání s Albrechtem z Valdštejna, poloviční vstupné zaplatíte za vstupenku na operní představení v Jindřichově Hradci, na slevy na ubytování a doporučené krmě láká Kutná Hora. Litomyšl slibuje poloviční vstupné do Rodného bytu B. Smetany, slevy na mapy či kartu Na rok Litomyšlanem zakládající další slevy v případě, že návštěvník přenocuje v jakémkoli ubytovacím zařízení v Litomyšli. V Poličce se návštěvníci mohou těšit na drobné dárky z informačního centra či na solnou jeskyni. V Telči mohou děti zdarma na Věž sv. Ducha, rozhlednu Oslednice či na projížďku na loďkách. Vyhlídkovou věž za polovic mohou navštívit i turisté v Třeboni, v rámci víkendu speciál mohou navíc navštívit s 30% slevou Expozici Třeboňsko – krajina a lidé.
Tak tedy nezapomeňte doma bonusovou kartu, prohlédněte si nabízené bonusy u jednotlivých měst a hurá na výlety!
A pokud se k vám nedostane tištěná verze brožury, nezoufejte a stáhněte si kartu z www.czech-inspiration.cz.
TZ/luk
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.