HRADEC KRÁLOVÉ: Hradecké Bio Central zve diváky na promítání filmu zdarma. V pátek 9. července od 14 hodin uvede v rámci projektu Zpět do kina! nový snímek Perské lekce. Válečné drama z mezinárodní koprodukce se odehrává v roce 1942 a přináší neotřelý příběh židovského vězně, který se vydává za Peršana, aby si zachránil holý život.
Bio Central si po dlouhé pauze dalo za cíl naučit diváky chodit opět do kina. Návrat k běžnému provozu totiž probíhá zrovna v období, kdy mají kina obvykle skoro prázdno. Vysoké teploty a letní prázdniny totiž každoročně znamenají odliv diváků na koupaliště i dovolené.
„Na první promítání z tohoto projektu – film Tom a Jerry za vysvědčení – dorazilo přes šedesát diváků. Jsme zvědaví, kolik jich uvítáme tento pátek,“ těší se pracovníci kina.
Central pro diváky uvede nový koprodukční film podle skutečného příběhu Perské lekce. Židovský mladík si zachrání život tím, že se vydává za Peršana. Neví ale, že velitel tábora, do kterého je odvezen, má životní cíl – otevřít v Teheránu německou restauraci. Každou noc mladík učí velitele perský jazyk – fársí. Na tom, jak dlouho vydrží se svou chudou slovní zásobou, závisí jeho život.
Projekt Zpět do kina! přinese divákům ještě další tři projekce. Už 21. července mohou přijít na promítání experimentálního dokumentu Osobní život díry, na konci srpna na českou komedii Prvok, Šampón, Tečka a Karel a v září na zahájení Akademického filmového klubu s digitálně restaurovaným snímkem Až přijde kocour.
Projekt Zpět do kina! podpořilo město Hradec Králové.
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.