PŘÍBOR: Město Příbor a Rodný dům Sigmunda Freuda vyhlašují mezinárodní výtvarnou soutěž ART FREUD 2022. Její čestnou patronkou je Jane McAdam Freud, pravnučka Sigmunda Freuda. Své práce můžete posílat do 31. července 2022.
Tematické okruhy:
1. Fantaskní světy
2. Freudovy portréty
3. Freudův rodný dům a pohovka
4. Freudova psychoanalýza
Nejlepší práce v každém tematickém okruhu a věkové kategorii budou oceněny.
Uzávěrka soutěže proběhne 31. července 2022 a vyhlášení vítězů a předání ocenění pak v rámci Dnů evropského kulturního dědictví 17. září 2022.
Výsledné práce budou vystaveny v galerii Jane McAdam Freud, pravnučky Sigmunda Freuda, na náměstí v Příboře.
UPOZORŇUJEME: zaslané práce se nevracejí!
Poskytnutím výtvarných prací udělujete souhlas se zveřejněním osobních údajů jejich autorů v městských médiích a sdělovacích prostředcích.
Práce zasílejte nebo přineste osobně na adresu město Příbor, Turistické informační centrum Příbor (TIC Příbor), Jičínská 54, 742 58 Příbor.
Na zadní stranu soutěžní práce uveďte prosím čitelně údaje:
- tematický okruh, kategorie, věk a jméno a příjmení autora
- název a přesná adresa školy (PSČ, telefon, e-mail, popř. bydliště autora)
- jméno a příjmení vyučujícího (v případě, že práci zasílá škola).
Maximální velikost prací je formát A3, větší nebudou do soutěže zařazeny.
Organizátoři Vám předem moc děkují za zaslané práce.
Více informací Vám poskytneme na e-mailu: rodnydum@seznam.cz
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz