ČR: Prvenství v devátém ročníku ankety míří do Středočeského kraje. Historická alej u Rakovnického potoka, kterou tvoří lípy, jilmy a javory, si získala přízeň 731 hlasujících. Nezisková organizace zabývající se ochranou životního prostředí Arnika k vítězné aleji na jaře umístí pamětní ceduli. Celkové výsledky ankety za rok 2019 najdete na www.alejroku.cz/2019/vysledky-2019.
„V devátém ročníku soutěžilo rekordních 96 alejí a stromořadí ze všech krajů České republiky, kterým svůj hlas poslalo více než 7,5 tisíce lidí. Jsme nadšeni, že rok od roku počet nominovaných alejí stoupá. Je vidět, že lidé mají o aleje zájem a na krásná zákoutí naší krajiny jsou patřičně hrdí,“ říká Karolina Kostićová z Arniky.
Pro ty, kteří nominovali 14 regionálních vítězek, máme:
Celorepublikovou vítězku, alej u Rakovnického potoka tvoří 540 stromů a s délkou 3,7 km je nejdelší alejí památných stromů v České republice. Vysázená byla začátkem 20. století za účelem zpevnění břehů potoka a ochraně před ničivými povodněmi. Pro Rakovník je významným přírodním prvkem a historickou památkou, proto ji městský úřad v roce 2003 vyhlásil památnou alejí. Autor vítězné nominace získá let balonem od LuckyBalon.
Více o památné aleji u Rakovnického potoka: www.alejroku.cz/2019/pamatna-alej-u-rakovnickeho-potoka
„Vítězným alejím gratulujeme. Všem alejím a stromořadím v naší krajině přejeme stovky let příjemného života s námi, lidmi,“ říká Marcela Klemensová z Arniky.
Cílem ankety Alej roku je přitáhnout pozornost veřejnosti k alejím, které patří ke zdravé a fungující krajině. Lidé objevují nejkrásnější vznosná stromořadí, upozorňují na ta, kterým hrozí zánik, a představují mladé aleje, které společně vysázeli.
Zdroj: www.arnika.org
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.