ČR: Ve věku 47 let náhle zemřel Petr Michálek, zakladatel společnosti PEMIC BOOKS a značek Knihcentrum.cz a Audiotéka.cz. Poslední rozloučení se koná ve středu 22. května ve 14 hodin ve smuteční obřadní síni krematoria ve Slezské Ostravě.
Petr Michálek začal podnikat ve svých devatenácti letech v dubnu 1991 během studia na vysoké škole. Následně v roce 2002 své podnikatelské aktivity transformoval do akciové společnosti PEMIC BOOKS, ve které byl statutárním ředitelem.
PEMIC BOOKS v současnosti funguje na českém a slovenském knižním trhu v oblasti knižního velkoobchodu a prostřednictvím dceřiných společností také v oblasti skladové logistiky, dopravy a maloobchodu pod značkami KNIHCENTRUM.cz a AUDIOTÉKA.cz.
"Nedávný odchod Petra Michálka byl naprosto nečekanou událostí, která všechny zarmoutila. Je však důležité připomenout, že patřil k lidem, kteří i přes vyměřený krátký čas na světě dokázali vytvořit něco velkého, co přetrvá. Jeho píle a odhodlání, díky kterým vkládal do každého dne spoustu energie, byly obdivuhodné. Neustále na sobě pracoval a šel za svými sny. Stejně tak dokázal inspirovat lidi kolem sebe a motivovat je, aby se ani oni nevzdávali a věřili v sebe. Ačkoliv tady už není, v našich myšlenkách zůstane navždy," uvedli spolupracovníci Petra Michálka.
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.