HAVÍŘOV-ŽIVOTICE: Muzeum Těšínska od úterý 5. února 2019 zpřístupní dvě nové výstavy v Památníku životické tragédie. Panelové výstavy přiblíží osudy dvou evropských obcí a jejich obyvatel, které potkal podobně tragický osud jako naše Lidice. Výstavy byly zapůjčeny z Památníku Lidice.
Jméno francouzské obce Oradur-Sur-Glane vyvolává v občanech Francie stejné pocity, jako jméno Lidic u obyvatel České republiky. Obě tyto evropské obce se staly symbolem nacistické bestiality. Je takřka neuvěřitelné, že se zločiny na českých Lidicích i francouzském Oradouru udály s odstupem dvou let ve stejný den – 10. června.
TRAGÉDIE V ORADOUR-SUR-GLANE
Výstava připomíná vyvraždění obyvatel francouzské obce Oradour-sur-Glane jednotkami SS 10. června 1944. Toho dne byli zastřeleni téměř všichni muži a v kostele bylo upáleno 247 žen a 205 dětí. Celkem bylo zavražděno 642 civilistů.
TRAGÉDIE V TELEVÅGU
Rybářská vesnice Televåg leží v Norsku nedaleko města Bergen. V dubnu 1942 byla srovnána se zemí jako odveta za smrt dvou příslušníků gestapa. Jeho obyvatelé byli odvlečeni do koncentračních táborů.
Zdroj: Iva Lupková, tisková mluvčí Muzea Těšínska, www.muzeumct.cz
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz