VLAŠIM: Města a obce slaví výročí svého vzniku většinou dle první dohledané písemné zmínky. A první písemný podklad o existenci Vlašimi pochází z roku 1318. Rok 2018 se tedy ponese v duchu oslav tohoto úctyhodného jubilea. Byl proto založen Spolek pro stavbu sochy Jana Očka z Vlašimi, z. s., s cílem postavit sochu možná nejvýznamnějšího rodáka města Jana Očka z Vlašimi, prvního českého kardinála, pražského arcibiskupa, rádce a důvěrníka Karla IV.
Předpokládané náklady na výrobu sochy se pohybují okolo 1 mil. Kč. Snahou spolku bude, aby se na této částce podílelo město a finanční příspěvek přislíbil také kardinál Dominik Duka při své poslední návštěvě Vlašimi. Po určitém váhání jsme se ale rozhodli, že by bylo dobré zapojit do financování také občany a širokou veřejnost.
Byl založen transparentní účet, na který budou moci lidé posílat své příspěvky a rovněž budou zakoupeny KASIČKY, o jejichž umístění Vás budeme následně informovat. Představa o umístění sochy je zatím prostor v parku mezi Vlašimskou bránou a zámkem – na nyní travnaté ploše vpravo z pozice čelem k zámku. Počítá se zde s přístupovým chodníčkem, vše ale budeme ještě konzultovat s příslušnými orgány, zejména s památkáři.
Číslo transparentního účtu, na který můžete zasílat své příspěvky: 4970745319/0800
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.