ČR: Polsko-česko-slovenský koprodukční film Milost (Ułaskawienie) slavil světovou premiéru v rámci MFF v Montrealu v rámci hlavní soutěže. Dále získal tři ceny na Gdyňském festivalu a nominaci na prestižního benátského Zlatého lva. V České republice byl představen v rámci Febiofestu a okamžitě si získal srdce diváků. S hodnocením téměř 80% může hrdě vstoupit do kin za českými diváky 16. května.
Na trailer se můžete podívat zde: https://bit.ly/2WbYFYl
Umělecky výjimečný film Milost polského režiséra Jana Jakuba Kolského, který sáhl při výběru látky do vlastní rodinné historie, zachycuje dramatické období polských dějin. Natáčelo se v překrásném prostředí Jesenicka, Rychlebských hor a Javorníku.
Vypráví příběh rodičů snažících se vyrovnat se ztrátou syna v nově nastoleném poválečném režimu, nepřijít o poslední zbytky důstojnosti a nechat svoje dítě alespoň náležitě pohřbít. Na tíživou minulost je nahlíženo pohledem jejich sedmnáctiletého vnuka.
Jan Jakub Kolski, režisér a scénárista, patří ke špičce polské kinematografie. Jeho filmy byly uvedeny na festivalech v Montrealu, Cannes, Benátkách či Karlových Varech. Kolski se často inspiruje v krajině svého dětství, kterou využívá jako základ pro snové prostředí, do něhož zasazuje své nejednoznačné hrdiny.
Více informací v příloze.
Zdroj: Johana Turner, TURNER PR
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz