KLADNO: Výstava Svět podle Miroslava Šaška představuje životní cesty a kreslířskou tvorbu jednoho z našich nejvýznamnějších ilustrátorů, světoznámého spisovatele a autora průvodců po světových metropolích Miroslava Šaška. Vernisáž výstavy se bude konat ve středu 24. 4. 2019 od 17:30 ve Středočeské vědecké knihovně v Kladně. O spisovateli pohovoří Olga Černá, autorova příbuzná, spisovatelka a knihovnice, autorka mnoha oceněných knih pro děti. Děti si budou moci v průběhu přednášky prohlédnout výstavu formou hry s interaktivními prvky.
Miroslav Šašek (18. 11. 1916 – 28. 5. 1980) byl český malíř, ilustrátor a spisovatel. Většinu života prožil v emigraci: v Paříži, Mnichově, kde byl několik let zaměstnancem rádia Svobodná Evropa, a na cestách po celém světě. Z jeho díla jsou nejznámější ilustrované průvodce po světových metropolích a státech „pro děti od osmi do osmnácti let“.
Kniha This is Paris se Šaškovými ilustracemi i textem vyšla v roce 1959 v nakladatelství Allen v Londýně, brzo poté i v nakladatelství McMillan v New Yorku. Následovaly knihy o Londýně, Římě, New Yorku, Edinburgu, Mnichově, Benátkách, San Francisku, Izraeli, mysu Cape Canaveral, Irsku, Hong Kongu, Řecku, Texasu, OSN, Washingtonu D.C., Austrálii a historické Británii. Neuskutečnily se plány na knížky o Bombaji, Dillí (nabídka Air India), Bermudách, Kanadě (návrh přišel od Canadian Pacific), Riu de Janeiru, Kodani, Stockholmu, Vídni, Amsterdamu…
Knihy z řady This is byly přeloženy do mnoha jazyků, vycházely ve Francii, Itálii, Německu, Španělsku, jižní Americe, Japonsku i ve Skandinávii v desetitsícových nákladech. Přinesly svému autorovi několik ocenění, podle čtyř z nich (New York, Izrael, Benátky, Irsko) byly natočeny filmy, motivy z Šaškových ilustrací se objevily na pohlednicích, plakátech a užitkových předmětech.
Více info zde
Zdroj: Mgr. Ivona Kasalická, Středočeská vědecká knihovna v Kladně
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: Čtvrtým rokem pořádá projekt Mravenčí chůva se slovenskou partnerskou organizací Krajina čitateľov celoprázdninovou aktivitu Pročtené léto. Každý prázdninový týden v ní doporučují dětem, rodičům, učitelům nebo knihovníkům zajímavé knihy ke čtení a další aktivity k vybraným tématům. Letošní ročník akce má podtitul: “Slova, která si chceme pamatovat.”