PLZEŇ Galerie Ladislava Sutnara představila výstavu s odkazem plzeňského grafika a designéra věnovanou právě dětem. Výstava „Sutnar dětem“ nabízí i těm nejmenším možnost poznat skrze hru Sutnarovo dílo a jeho rukopis, který bezesporu patří k jednomu z nejpoutavějších, co se modernistického designu týče.
Poslední výstavou letošního roku v Galerii Ladislava Sutnara je výstava s názvem "Sutnar dětem". Galerie se proměnila v hernu, a to ryze sutnarovskou. Především veliká červeno-bílo-modrá molitanová verze Sutnarovy slavné stavebnice Build the Town upoutá dětskou pozornost. Je zhotovená v nadživotní velikosti a malí návštěvníci si z ní mohou postavit své vlastní město, mašinku či stavět budovy podle předlohy. K vidění je také její malá dřevěná verze, která je přesnou kopií originálu. V rámci výstavy vznikla navíc digitální hra Play Ladislav Sutnar, kterou si v galerii mohou návštěvníci zahrát, ale je dostupná i na adrese https://www.data.fdu.zcu.cz/LSPlay. K tomu všemu je navíc připraveno pět pracovních listů z velmi povedené knihy Inspirace dětem. Jedná se o společné dílo Stevena Hellera ze School of Visual Arts v New Yorku a Marcely Konárkové z Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara v Plzni. Z těchto listů si děti vytvoří svou vlastní loutku, navrhnou design na konvičku nebo vymyslí obal knihy podle žánru. Vše v sutnarovském duchu. Kniha velmi poutavě přibližuje život i dílo slavného česko-amerického umělce Ladislava Sutnara (1897 – 1976). Seznamuje čtenáře s jeho rozsáhlou tvorbou, ale také vysvětluje, proč se na jedinečného Ladislava Sutnara téměř zapomnělo. Kniha je k nahlédnutí na výstavě.
Výstava potrvá až do 6. ledna 2018. Mezi vánočními svátky je galerie uzavřena.
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.