KLADNO: Středočeská vědecká knihovna zve na vernisáž výstavy věnované stoletému výročí narození Miroslava Horníčka, laskavého humoristy, vtipného glosátora, skvělého vypravěče, herce, dramatika, spisovatele, fotografa a dobrého společníka svých přátel, která se koná dnes 6. 9. od 18. 30 h v Malé galerii a studovně. Vstup zdarma.
Díky panu Milanu Svobodovi, který zakoupil část pozůstalosti od dědiců, se z Horníčkova oblíbeného Vinohradského útočiště dochovalo mnoho artefaktů z jeho soukromého archivu. A zásluhou paní Vladimíry Šplíchalové, bývalé dlouholeté ředitelky Památníku Antonína Dvořáka ve Vysoké u Příbrami, která se s energií sobě vlastní pustila do uspořádání této pozůstalosti do tematických celků, mohla vzniknout kvalitní a zajímavá výstava představující Horníčka jako průvodce vlastním domovem, divadlem, tvorbou i vztahy s přáteli.
Mezi exponáty nebude chybět pověstné křeslo se stolkem, psací stroj či fotoaparát zn. Yashika, ale také autorské koláže.
Knihovna si jako součást slavnostního otevření výstavy na tento den pro návštěvníky připravila překvapení v podobě vzpomínkového pořadu na Miroslava Horníčka v podání herce divadla Semafor Václava Kopty (někdejšího dívčího idolu z filmu Sněženky a machři), kterého bude zpovídat moderátor Petr Voldán. Návštěvníci se tak mohou těšit na příjemně strávený večer plný inteligentního humoru.
Knihovníci po dobu trvání výstavy připravili pro čtenáře výběr z Horníčkových knih, které si samozřejmě bude možno vypůjčit. Výstavu je možno zhlédnout do 9. 10. 2018.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: Čtvrtým rokem pořádá projekt Mravenčí chůva se slovenskou partnerskou organizací Krajina čitateľov celoprázdninovou aktivitu Pročtené léto. Každý prázdninový týden v ní doporučují dětem, rodičům, učitelům nebo knihovníkům zajímavé knihy ke čtení a další aktivity k vybraným tématům. Letošní ročník akce má podtitul: “Slova, která si chceme pamatovat.”