ČR: Letošní ročník osvětové kampaně Kniha ti sluší, kterou pořádá Svaz knihkupců a nakladatelů, představil v dubnu v rámci Světového (tý)dne knihy a autorských práv řadu zajímavých akcí. Jednou z nich bylo vyhlášení soutěže Objevte své knihkupectví pro žáky 1. až 9. tříd ZŠ organizované ve spolupráci s firmou Albatros Media.
Celkovým vítězem se stal čtenářský klub ZŠ Řehlovice, který společně s týmem dětí ze ZŠ Drmoul, jenž se umístil na druhém místě, navštívil v pátek 16. června besedu s Janem Onderem a spisovatelkou Petrou Neomillnerovou v Knihkupectví Neoluxor na Václavském náměstí.
Cílem soutěže Objevte své knihkupectví bylo pomoci dětem v hledání a nalézání jejich vlastní cesty ke knihám. Děti, ať už motivovány svým učitelem češtiny nebo z vlastní iniciativy, navštívily knihkupectví ve svém okolí a přímo na místě zjišťovaly nejrůznější zajímavé informace. Své dojmy, poznatky a podněty pak společně zpracovaly do formy libovolného literárního útvaru – reportáže, úvahy, rozhovoru nebo výtvarného díla, jedna ze skupin přispěla do soutěže vlastním videospotem.
Porota, složená ze zástupců Svazu knihkupců a nakladatelů, 9. června vyhodnotila tři nejlepší práce v každé ze tří kategorií (1. – 2. třída, 3. – 5. třída, 6. – 9. třída) a vybrala také celkového vítěze. Oceněné třídy obdržely knižní ceny v hodnotě 1500, 1000 a 500 Kč. Vítězná třída napříč kategoriemi získala navíc příspěvek 15 000 Kč do třídního fondu.
Kampaň Kniha ti sluší vyhlášením vítězů v soutěži pro školy zdaleka nekončí, v online světě bude aktivní opět do dalšího Světového (tý)dne knihy a autorských práv. Nakladatelství a knihkupectví z celé České republiky přidávají na webové stránky www.knihatislusi.cz aktuální přehledy akcí, které chystají. Zajímavosti z knižního světa je možné sledovat také na oficiálním facebookovém profilu kampaně.
Seznam vítězů soutěže pro třídní kolektivy viz přiložená TZ.
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.