BRNO: Moravská galerie v Brně spustila on-line katalog svých sbírek. Zařadila se tak po bok světových galerií a muzeí, jako jsou Guggenheim Museum v New Yorku nebo Albertina ve Vídni, které poskytují veřejnosti on-line informace o svých sbírkách umění, jež schraňují. Termín spuštění webového katalogu byl záměrně stanoven na 5. 6. 2017, kdy Moravská galerie slaví výročí 200 let od symbolického založení sbírky vytvořením prvního zápisu do inventární knihy.
Prostřednictvím webové stránky http://sbirky.moravska-galerie.cz prezentuje Moravská galerie veřejnosti své sbírky obsahující téměř 200 tisíc uměleckých předmětů různého charakteru - volné umění, tedy malbu, kresbu, grafiku a plastiku od nejstaršího období po současnost, tak i fotografii, užité umění, grafický design a architekturu.
Webová stránka umožňuje vyhledávání dle autora, techniky, výtvarného žánru, materiálu, námětu a také místa vzniku. Ke konkrétnímu dílu jsou v katalogu přiřazeny základní informace – signatura, jméno autora, název díla, místo a datum vzniku, technika, rozměry, datum akvizice, žánr, původnost, inventární číslo. Cílem Moravské galerie je tuto databázi neustále doplňovat o novou obrazovou dokumentaci, zpřesňující data, články a další.
Další informace viz přiložená tisková zpráva.
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz