pátek
26. dubna 2024
svátek slaví Oto
© logo akce



Otevřené domy Open House Praha přivítaly 43 tisíc návštěv

PRAHA: Celkem 43 187 návštěv přivítalo o uplynulém víkendu 43 pražských budov, které veřejnosti otevřel 3. ročník festivalu Open House Praha. Již tradičně byla nejnavštěvovanější budovou Invalidovna, kam se za oba dny podívalo 3016 osob. Druhou nejvíce navštěvovanou budovou bylo Ministerstvo průmyslu a obchodu, jehož prosklenou kupoli si prohlédlo 2501 lidí. Velký počet návštěvníků – 2252 – přišel také do libeňského plynojemu.

Autor článku: 
Jarmila Řehořková

 

Z hlediska zájmu veřejnosti jednoznačně dominovalo Chráněné zdravotnické pracoviště KO17. Kryt pod Thomayerovou nemocnicí, který byl letos přístupný bez předchozích registrací, navštívilo celkem 1046 osob. Zájemci se před krytem řadili již dlouho před oficiálním začátkem prohlídek a neváhali čekat dlouhé hodiny. Zcela obsazeny byly také všechny prohlídky Winternitzovy vily, která byla jedním z 11 objektů, jež Open House Praha letos otevřel poprvé. Podobné nadšení si získala i další novinka letošního ročníku – Dům módy na Václavském náměstí. Byl otevřen pouze v sobotu do 14 h, ale za tu dobu jej navštívilo 1500 lidí.

„Letošní Open House Praha jsme z organizačních důvodů byli nuceni připravit v rekordně krátkém čase. Měli jsme proto v úmyslu zpřístupnit jen zhruba dvacítku domů. Ale ohlas od majitelů budov byl tak velký, že jsme nakonec otevřeli 43 budov a prostorů. Máme z toho velkou radost a těšíme se, že v příštím roce náš vztah s majiteli budov ještě rozvineme,“ uvedla ředitelka Open House Praha Andrea Šenkyříková.

Formát festivalu Open House vznikl v Londýně v roce 1992 s cílem dát laické veřejnosti příležitost navštívit běžně nepřístupné budovy. Koncept byl tak úspěšný, že se postupně rozšířil do více než tří desítek světových metropolí. V roce 2015 se do rodiny Open House připojila také Praha. První ročník přivítal přes 38 500 návštěv v 33 otevřených budovách, loni do 51 otevřených budov přišlo téměř 48 000 návštěv.

Open House Praha 2017 se konal pod záštitou předsedy vlády ČR Bohuslava Sobotky, primátorky hlavního města Prahy Adriany Krnáčové a starostek a starostů městských částí Praha 1 až 9. Děkujeme všem partnerům, majitelům budov a také 152 dobrovolníkům a dobrovolnicím, kteří se na víkendovém chodu festivalu významně podíleli.

 

Jarmila Řehořková
telefon 724 021 575,
Jarmila.rehorkova@openhousepraha.cz.

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024