KLADNO: Středočeská vědecká knihovna v Kladně zve na výstavu kreseb dětí z terezínského ghetta a výběru z oceněných prací izraelských dětí z MDVV Lidice. Vernisáž výstav se koná ve středu 6. března 2019 od 17:30 a zazní na ní opera Brundibár Hanse Krásy a Adolfa Hoffmeistera v provedení dětí z Dismanova rozhlasového dětského souboru.
Motýla jsem tu neviděl: kresby dětí z terezínského ghetta - přiblíží skrze dochované dětské kresby svět těch nejmenších, kteří se stali během druhé světové války vězni v terezínském ghettu. Pro skupinu mládeže, která čítala téměř 11 000, se snažila židovská samospráva vytvořit snesitelné podmínky. Nejdůležitější otázkou i nadále zůstávala výuka, tolik potřebná pro uchování a další rozvíjení etických, estetických a intelektuálních hodnot, součástí které byly také hodiny kreslení vedené Friedl Dicker-Brandeisovou (1898-1944).. Sbírka dětských kreseb, která vznikla v období necelých dvou let (1942–1944), je ojedinělou a nejrozsáhlejší na světě. Čítá na 4 500 prací. Výstavu zapůjčilo Židovské muzeum v Praze.
Výběr prací z Mezinárodní dětské výtvarné výstavy představí originály kreseb, maleb i fotografií současných izraelských dětí, oceněných v jedné z největších a nejstarších dětských výtvarných soutěží na světě v letech 2004-2017. Práce jsou od dětí z různých částí Izraele a jsou doplněny fotografiemi, které dokumentují slavnostní předávání diplomů českými velvyslanci v Izraeli.
Obrázky poskytl Památník Lidice ze sbírek MDVV Lidice.
Celá TZ přiložena.
Zdroj: Mgr. Ivona Kasalická, Středočeská vědecká knihovna v Kladně, https://svkkl.cz
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: Čtvrtým rokem pořádá projekt Mravenčí chůva se slovenskou partnerskou organizací Krajina čitateľov celoprázdninovou aktivitu Pročtené léto. Každý prázdninový týden v ní doporučují dětem, rodičům, učitelům nebo knihovníkům zajímavé knihy ke čtení a další aktivity k vybraným tématům. Letošní ročník akce má podtitul: “Slova, která si chceme pamatovat.”