středa
18. září 2024
svátek slaví Kryštof
Junior Glass Ways
© zdroj: http://middleczech.kr-stredocesky.cz



Mezinárodní soutěž Junior Glass Ways prověří dovednost studentů sklářských oborů

SÁZAVA: Motivovat studenty sklářských oborů a vyzdvihnout důležitost uměleckoprůmyslového vzdělávání je cílem mezinárodní soutěžní přehlídky Junior Glass Ways, kterou podruhé pořádá provozovatel Huti František v Sázavě na Benešovsku, společnost CESTY SKLA, o.p.s. Akce navazuje na soutěž Sanssouci Junior Glass Match, která se v letech 2008–2015 konala v Karlových Varech ve Spa Resort Sanssouci.

od 03.03.2018 do 25.03.2018
Autor článku: 
Jaroslava Tůmová, PR Posázaví o.p.s.

Výsledky letošní přehlídky budou vyhlášeny 3. března v Huti František, kde budou soutěžní práce, včetně vítězných, ke zhlédnutí do 25. března 2018.

Akce, které se každoročně účastní desítky studentů z českých i zahraničních škol, se stala respektovanou platformou pro mezinárodní setkávání studentů a pedagogů, výměnu zkušeností, názorů a pohledů na směřování a budoucnost sklářství jako oboru a odborné vzdělávání obecně. „Naším cílem je na tuto tradici navázat v prostředí, kde je sklářské umění a řemeslo doma, a ukázat v mezinárodním kontextu vysokou úroveň sklářské tvorby nejmladší generace – sílu výtvarného pojetí a skvělé řemeslo,“ uvedl ředitel společnosti CESTY SKLA, o.p.s. Václav Pošmurný.

Do soutěže se letos přihlásili studenti z 20 středních a vysokých škol ze 13 zemí (Bulharsko, Česká republika, Estonsko, Irsko, Litva, Lotyšsko, Maďarsko, Německo, Polsko, Rumunsko, Skotsko, Slovensko, Slovinsko). Odborná porota ve složení Lukáš Jabůrek, Milan Hlaveš, Petr Nový, Sylva Petrová, Dagmar Petrovická, Mayumi Shinohara a Dana Zámečníková bude vybírat z 26 přihlášených v kategorii Junior a z 50 soutěžících v kategorii Senior.

Další informace o přehlídce jsou na www.juniorglassways.com.

Bývalou sklářskou Huť František postavil v roce 1882 Josef Kavalier a dal jí jméno po svém otci. Po vybudování nových provozů skláren a nových výrobních hal v Sázavě ale její význam klesal a pomalu chátrala. V roce 2010 byla zapsána na seznam kulturního dědictví ČR. Její záchranu si vzala za své Nadace Josefa Viewegha Sklářská huť František. Rekonstruovala ji nákladem přes 130 milionů korun s pomocí dotace z Integrovaného operačního programu. V Huti František je k vidění mimo jiné část unikátní sbírky moderního skla vytvořené sklářskými výtvarníky na Mezinárodních sklářských sympoziích IGS v Novém Boru v letech 1982 až 2006. Huť nabízí vzdělávací programy pro školy, rezidenční a tvůrčí pobyty pro studenty, začínající umělce, odborníky i širokou veřejnost.

ZDROJ

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.

Celá ČR
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Nepřehlédněte
18.09.2024

MOST: Divadelní Piknik Volyně, celostátní přehlídka amatérského činoherního a hudebního divadla se kvůli výstavbě obchodního centra na zahradě původního festivalového působiště přesune do Ústeckého kraje, konkrétně do Mostu.

Ústecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Soutěže a festivaly
Co se děje
18.09.2024

ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.

Celá ČR
Knihy, literatura, média, Ostatní
Co se děje
17.09.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.

Zlínský kraj
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Vzdělávání
Články a komentáře
18.09.2024