čtvrtek
19. září 2024
svátek slaví Zita
z představení Naivního divadla Liberec
© zdroj: http://www.liberec.cz



Liberec znovu členem velké rodiny loutkářů

LIBEREC: Statutární město Liberec bylo znovu přijato do mezinárodní asociace AVIAMA, která sdružuje města a regiony s loutkářskou tradicí. Liberec do asociace vstoupil jako zakládající člen už v roce 2012, následující rok ale neuhradil členský poplatek, takže jeho příslušnost automaticky zanikla. Liberecké zastupitelstvo schválilo na konci roku 2016 obnovení členství, které nyní definitivně stvrdilo hlasování členů na generálním shromáždění ve francouzském Charleville-Mézières.

Autor článku: 
Jana Kodymová

„Vedle Plzně jsme teď jedinými členy AVIAMA z České republiky. Jako město zřizujeme Naivní divadlo, které má ve světě výjimečnou pověst, patří k předním loutkovým scénám a za takřka 70 let své existence má ostatním co nabízet. Na druhou stranu chceme čerpat nové mezinárodní zkušenosti a podílet se na dalším rozvoji a propagaci světového loutkového divadla. Být členem AVIAMA je pro Liberec velkou prestiží i výzvou zároveň,“ vysvětlil náměstek primátora pro školství, sociální věci a kulturu Ivan Langr.

AVIAMA momentálně sdružuje členy ze tří kontinentů, střední Evropu zastupuje Liberec, Plzeň a polský Bialystok, mezi další významné členy patří třeba kanadský Montreal, japonská Iida, španělská Lleida, ruský Petrohrad a Jekatěrinburg či francouzské Charleville-Mézières. Spolu s Libercem pak byly nově za člena AVIAMA přijaty i francouzské Amiens a kanadské Saguenay. O vstupu aktuálně uvažují i Moskva, čínský Nanchong či italská města Parma a Palermo. „Proti vstupu Moskvy ale přímo na shromáždění protestovali zástupci Plzně a Bialystoku, já jsem tentýž postoj deklaroval ve středu ústředí AVIAMA a všem členům dodatečně v písemné výzvě. Jde o symbolické gesto na podporu Kirilla Serebrennikova, ředitele moskevského divadla Gogol Center, jehož nechala na konci srpna uvěznit z politických důvodů ruská vláda. Jsem přesvědčen, že umění nesmí být předmětem politické perzekuce, naopak musí zůstat svobodomyslné, o tom my, zástupci postkomunistických zemí, dost víme z vlastní historie,“ uvedl náměstek Ivan Langr s tím, že vyzval všechny členy AVIAMA, aby asociace protestovala proti Serebrennikově uvěznění jednotně jako celek.

ZDROJ

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.

Celá ČR
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Nepřehlédněte
18.09.2024

MOST: Divadelní Piknik Volyně, celostátní přehlídka amatérského činoherního a hudebního divadla se kvůli výstavbě obchodního centra na zahradě původního festivalového působiště přesune do Ústeckého kraje, konkrétně do Mostu.

Ústecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Soutěže a festivaly
Co se děje
18.09.2024

ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.

Celá ČR
Knihy, literatura, média, Ostatní
Co se děje
17.09.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.

Zlínský kraj
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Vzdělávání
Články a komentáře
18.09.2024