pátek
26. dubna 2024
svátek slaví Oto
Kytara pro Maxima
© archiv organizátorů



Kytara Honzy Homoly pomůže nemocnému Maximovi

ČR: Kytara pro Maxima je název charitativního projektu zpěváka a kytaristy kapely Wohnout Honzy Homoly, který připravuje už od jara minulého roku. Tehdy si začal nechávat podepisovat svou starou kytaru od významných osobností hudební i nehudební scény. Kytaru chce nyní vydražit a zisk věnovat na dobrou věc.

Autor článku: 
Karel Souček

Maximek je šestiletý statečný chlapeček, který se narodil s mnoha vážnými vývojovými vadami. K jeho hlavním diagnózám patří Hirschprungova choroba, celodenní potřeba kyslíku, epilepsie a mnoho dalších potíží. Po celou dobu nebylo jasné, jaká genetická porucha to všechno způsobila. Až nyní se podařilo celkovou diagnózu objasnit. Název onemocnění je Mabry syndrom, který byl diagnostikován prozatím jen asi u deseti dětí na světě. Cílem tohoto projektu tak bude tuto kytaru vydražit a zisk věnovat právě na zdravotní péči pro Maxima, konkrétně na novou spolehlivou odsávačku hlenů a antidekubitní matraci do postýlky proti vzniku proleženin.

Kytara s Wohnouty už od jara minulého roku jezdila na všechny koncerty a festivaly. Honza však dělal výlety i samostatně a přes veškeré logistické komplikace se snažil získat podpisy nejen od hudebníků, ale též od jiných známých osobností. Nakonec tělo nástroje zdobí mnoho významných podpisů, jako třeba kardiochirurga Jana Pirka, cestovatele Miloslava Stingla, herce Pavla Lišky, kytaristy Radima Hladíka, dobrodruha Stevea Lichtaga, zpěvačky Evy Pilarové, rappera Marpa, cellistky Terezie Kovalové, režiséra Jakuba Koháka, herce Vojty Kotka, kapel Chinaski, Monkey Business, Divokýho Billa, Čechomoru, Tata Bojs a mnoha dalších. Každý byl při podpisu kytary vyfotografován a záznam následně i s krátkým příběhem umístěn na facebookové stránky „Kytara pro Maxima". Podpisů je aktuálně více než sto.

„Výsledkem celé akce bude dražba tohoto unikátního nástroje, ke kterému je malá knížka s fotkami lidí, kteří se svým podpisem s kytarou spojili. Nástroj už neslouží pro hraní, protože se díky designovému stojanu od výtvarníka a hudebníka Milana Caise z Tata Bojs proměnil v umělecký předmět nazvaný Levitující kytara. Ano. Tak kytara se doopravdy vznáší v prostoru," zdůrazňuje Honza Homola.
    

Dražba startuje 21. dubna ve 12 hodin na serveru Aukro.cz, posledním dnem k příhozu bude 30. duben.

Navíc byl zřízen i speciální transparentní účet, kam může veřejnost přispívat na pomoc malému Maximovi (https://www.darujme.cz/projekt/1200176) Vše probíhá pod záštitou Nadace Olgy Havlové.

Více informací nabízejí stránky www.maximek.eu.

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024