PRAHA: Respektovaná herečka Hana Maciuchová převezme ocenění za mimořádný přínos v oblasti mluveného slova během slavnostního vyhlášení http://bit.ly/2o6m6Ed(12. května) výročních Cen Asociace vydavatelů audioknih O2 Audiokniha roku. Asociace vydavatelů audioknih udělí letos již počtvrté ceny nejlepším loňským audioknihám v rámci ankety O2 Audiokniha roku. V deseti kategoriích se utká celkem 77 přihlášených titulů od 18 vydavatelů.
„Jsem velmi mile překvapena,“ říká herečka, která namluvila nesčetně audioknih a za svůj působivý hlas a nezaměnitelný herecký projev za mikrofonem se opakovaně stala držitelkou ceny Neviditelný herec. Na otázku, jak vlastně je těžká disciplína namluvit knihu, odpovídá: „Radostně těžká. Nejde jen o to knihu přečíst. Svým způsobem je to má něžná interpretace textu.“
Hlasovat o nejlepší audioknihu roku bude sedmnáctičlenná odborná porota i veřejnost. Cena posluchačů byla vyhlášena 3. dubna a čtenáři – posluchači mají možnost hlasovat pro oblíbenou knihu až do konce dubna na stránkách www.o2.cz/audiokniharoku. Užší nominace (tři audioknihy z každé kategorie) budou známy 10. dubna. Stejně jako v minulých letech proběhne vyhlášení během veletrhu Svět knihy Praha 12. 5. 2017. "Audiokniha je letos jedním z nosných témat tohoto veletrhu a AVA společně s vydavateli, připravuje zajímavý doprovodný program po celou dobu trvání veletrhu,“ říká za Asociaci vydavatelů audioknih předsedkyně Kateřina Konopásková.
Letos poprvé se hlavním partnerem soutěže stává společnost O2 Czech Republic a.s., která nabízí svým zákazníkům audioknihy prostřednictvím portálu a aplikace O2 Active. „U našich zákazníků pozorujeme, že zájem o audioknihy rok od roku roste, což je skvělé. Naši úlohu a zároveň důvod, proč jsme se stali partnerem této ankety, vidíme ve větší propagaci audioknih v digitální podobě,“ vysvětluje nově vzniklou spolupráci Karolína Roubalová, produktová manažerka služby O2 Active.
Více informací, včetně nominovaných audioknih, naleznete v Audio žurnálu (ke stažení zde: http://bit.ly/2o6m6Ed) nebo na www.o2.cz/audiokniharoku
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.