pátek
26. dubna 2024
svátek slaví Oto
banner soutěže
© zdroj: http://czechtourism.cz



Česko vybírá nejlepší DestinaCZi

ČR: Která místa máte v Čechách, na Moravě a ve Slezsku nejraději? Na kterém výletě se vám nejvíce líbilo? Agentura CzechTourism vyhlašuje šestý ročník soutěže o nejlepší turistické atraktivity DestinaCZe 2018.

Autor článku: 
TZ/ika

Loňským absolutním vítězem soutěže se stala Skalní města Broumovska, která vyhrála i v kategorii Česko jede, a to s celkovým počtem 3 355 hlasů. Uspěl například také Zámek Valtice v kategorii Baroko všemi smysly a Návštěvnická centra na Šumavě, která soutěžila mezi nejzajímavějšími Eko-friendly projekty. Jako nejlepší destinaci pro rodinu zvolili fanoušci Vodní dům.

V letošním roce se bude soutěžit ve třech kategoriích – ČS100, Česko jede a Trendy a novinky. Finalisty, ze kterých veřejnost zvolí své vítěze, vybírala odborná porota. Zastoupeno je celkem devět turistických regionů České republiky. Letošní ročník soutěže směřuje také k většímu zapojení mladšího publika a to skrze spolupráci s českými influencery KubajSZem a Freecoolinou.

„Soutěže jako DestinaCZe pomáhají zvýšit povědomí o méně známých turistických cílech, které lákají na nevšední zážitky v regionech České republiky. Snažili jsme se vybrat místa tak, abychom veřejnosti nabídli pestrou škálu méně vytížených zajímavých destinací s bohatou nabídkou historických, kulturních a přírodních zajímavostí,“ uvedla ředitelka CzechTourism Monika Palatková.

V oblíbené soutěži je možné hlasovat v době od 14. května do 24. června, a to na webové stránce ceskozemepribehu.cz/destinacze. Stačí jen rozdělit zlatou, stříbrnou a bronzovou medaili mezi devět subjektů.

Kategorie ČS100 představuje objekty, které jsou spojeny s výročím založení Československa. Jsou to například Loosovy interiéry v Plzni, brněnské vilové kvarteto sestávající z vil Tugendhat, Stiassni, Löw-Beer a Jurkovičovy vily, nebo prvorepublikový letohrádek sv. Vojtěch.

V kategorii Česko jede jsou nominována místa, kde je možné trávit dovolenou aktivně. O první místo soutěží Stezka podél Lužnice, Singltrek pod Smrkem a cyklostezka Ohře.

Vyznavače nevšedních zážitků a cestovatele prahnoucí po novinkách bude zajímat kategorie Trendy a novinky, ve které se o vítězství utkají Stezka korunami stromů – Krkonoše, Jarošovský pivovar a horní stanice lanovky na Pustevnách.

Pro hlasující jsou připraveny pravidelné týdenní výhry a poukazy na rodinné vstupy do jednotlivých subjektů v soutěži. Hlavní cenou je pak třídenní pobyt na letohrádku sv. Vojtěch v Počátkách.

Všechny informace o samotné soutěži a jednotlivých finalistech najdete na ceskozemepribehu.cz/destinacze.

ZDROJ

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024