neděle
1. září 2024
svátek slaví Linda, Samuel
Vizuál kampaně
© Zdroj: https://www.facebook.com/NadaceVia/



Češi drží během pandemie spolu. V březnu darovali přes 19 milionů korun

ČR: Od začátku roku už Češi a Češky celkem darovali přes 38 milionů korun. Během března se na Darujme.cz zaregistrovalo 33 nových organizací, dohromady tedy platformu využívá již přes 650 organizací. Dárci mohou online podpořit organizace, které v době pandemie nabízejí právní pomoc seniorům, podporu nízkopříjmových rodin, služby porodních asistentek či provoz tísňových linek poskytujících psychologické poradenství.

Autor článku: 
Hana Sedláková/ika

K nebývale štědrému výsledku velkou měrou přispěl výtěžek benefičního koncertu České filharmonie, který na pomoc českým nemocnicím bojujícím s koronavirem vynesl téměř 7,5 milionu korun. Obdivuhodný nárůst štědrosti je vidět především v porovnáním s loňským rokem, kdy za březen 2019 lidé darovali 6,5 milionů korun, tedy o dvě třetiny méně než letos ve stejném období. Celkem v roce 2019 darovalo prostřednictvím Darujme.cz 95 tisíc dárců a dárkyň téměř 128 milionů korun.

V důsledku vládních nařízení zůstali v těchto dnech doma izolováni především senioři. Ti jsou odříznuti také od praktické právní pomoci, ačkoliv problémy, které dlouhodobě řeší, rozhodně nezmizely. Dostupnou právní pomoc seniorům nabízí organizace Iuridicum Remedium, která telefonicky či online nabízí konzultaci otázek týkajících se placení nájmu, splácení výdajů, komunikace s úřady, ale třeba i pořízení poslední vůle.

Podporu těhotným ženám a jejich rodinám nabízí Unie porodních asistentek, která pro ně spustila podpůrnou telefonickou linku a nyní sbírá prostředky na její provoz. Maximální možnou ochranu maminek, jejich předčasně narozených dětí a tím i personálu neonatologických oddělení před nákazou Covid-19 se snaží organizace Nedoklubko, která vybírá prostředky na nákup nanofiltrů do textilních roušek. Na děti, které se ocitly v karanténě v nemocnici či dětském domově, myslí Nadační fond Chance 4 Children, který spustil kampaň na nákup Pohádek k dočmárání, knížek ilustrovaných dětmi pro děti.

Dárcovskou kampaň na podporu nízkopříjmových rodin a matek samoživitelek si na Darujme.cz založila například organizace Ratolest Brno, která za vybrané prostředky nakoupí ohroženým rodinám základní potraviny nebo hygienické potřeby. Nákup a rozvážení jídla a drogerie samoživitelům a samoživitelkám zaštiťuje za podpory dárců také organizace Příběhy lidí.

Krize postihla i sociální podniky, které zaměstnávají lidi na okraji společnosti. Nízkoprahová pracovní dílna Metráž zaměstnává ženy, které patří do skupiny nejohroženější koronavirem. Preventivním omezením provozu dílny se proto snaží své zaměstnankyně ochránit, zároveň tím ale přichází o příjmy. Spustila proto kampaň, aby získala prostředky na uhrazení nájmu dílny a kompenzaci mezd svých zaměstnankyň. Období karantény je likvidační také pro Centrum hiporehabilitace Mirákl, které pomáhá zdravotně znevýhodněným dětem. Svoji sbírkou se proto snaží získat prostředky na péči o 8 hiporehabilitačních koní, kteří i v době karantény potřebují kvalitní krmivo, pravidelný výcvik, veterinární a podkovářské služby.

Některé organizace musely v důsledku nouzového stavu přesunout svoje plánované benefiční akce do virtuálního prostoru. Příkladem může být Česká federace potravinových bank, která sice zrušila fyzickou jarní sbírku potravin, založila ale online sbírku finančních prostředků, za které nakoupí trvanlivé potraviny pro seniory a rodiče samoživitele.

Současná krizová situace může člověka lehce dostat do psychického vyčerpání. Sociální klinika proto nabízí mimořádné online psychologické poradenství zdarma všem, kteří prožívají psychickou zátěž a chtějí si o tom popovídat s odborníkem.

Přehled všech dárcovských kampaní reagujících na aktuální krizovou situaci způsobenou pandemií koronaviru naleznete na webu Darujme.cz ZDE.

www.nadacevia.cz / www.darujme.cz

Mohlo by vás také zajímat...

PRAHA: Rekola, česká bikesharingová společnost, představuje nový projekt propojující městskou cyklistiku a umění. Na sto deseti vybraných kolech v Praze se objevují polepy a odkazy na sociální sítě mladých českých talentů. Každé z těchto kol nese jedinečné umělecké dílo nebo odkaz na hudbu, poezii či grafiku. Mezi zapojené umělce a umělkyně patří hudebníci Lil Fault, The Interlude a Pastavbacku, Ay$kr, Devotch666 a Karolina Beranová, básníci Antonín Zhořec, Anna Smetanová, Josef Kináč a Nikola Týčová a vizuální umělci Max Butrón, Matyáš Melíšek a Amélie Počarovská. Ulovit si kolo a zažít inspirativní jízdu s jedním z umělců mohou lidé do konce roku.

Hl. m. Praha
Cestovní ruch, Knihy, literatura, média, Hudba, Výtvarné umění, Ostatní
Co se děje
30.08.2024

PRAHA: Kulturní produkční platforma ProFitArt se kromě produkce divadelních inscenací zabývá také kreativním vzděláváním. Aktivity mají významný sociální dopad, zaměřují se na psychomotorický vývoj dětí, podporu mentálního zdraví a emoční inteligenci. Součástí tohoto proudu jsou například workshopy pro děti a pro pedagogy Učení cirkusem pod vedením lektorů Cécile Da Costa a Roberta Janče a také nejnovější projekt s názvem Tanec a duševní zdraví (nejen) ve školách, který ProFitArt realizuje ve spolupráci s britským souborem Company Chameleon a Švandovým divadle na Smíchově.

Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Vzdělávání, Menšiny a cizinci
Co se děje
27.08.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Barbory Votavové, brand manažerky Knihobotu, knižního online secondhandu.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Články a komentáře
28.08.2024

KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ: Zdeněk Fryml, Jarmila Haldová, Monika Lemberková a Jana Hladíková získali titul Mistr tradiční rukodělné výroby Královéhradeckého kraje, který udílí krajští radní za významný přínos v oblasti tradiční lidové kultury a těm, kteří se významně zasloužili o jejich udržování a rozvoj za předchozí kalendářní rok. Nově je ocenění udělováno také významným osobnostem dlouhodobě působících v oblasti tradiční lidové kultury.

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Lidová kultura, Soutěže a festivaly
Co se děje
20.08.2024