ČR: Opět po roce bychom Vás rádi přizvali k účasti na celorepublikovém festivalu Den poezie, který se pravidelně koná ve víc než 60 městech a obcích České republiky. Budeme moc rádi, pokud se i letos svým pořadem k festivalu připojíte! Váš pořad se musí konat v období od 12. – 26. listopadu 2018. Společnost poezie zajišťuje všem zúčastněným aktérům společnou propagaci.
Na letošní rok připadá mnoho významných výročí, ať již z oblasti politiky (všechny „osmičkové” roky), tak v oblasti literatury (např. 80 let od úmrtí Karla Čapka, či 150 let od narození Otokara Březiny). K názvu festivalu „Nebát se” nás inspiroval výrok prezidenta Masaryka, zároveň jsme však chtěli, aby samotný název dále inspiroval a byl dostatečně tvárný, tak aby každý mohl přijít s vlastním pojetím. A proto jsme nechali Masarykův výrok v názvu festivalu nedokončený.
Je tedy na vás, organizátorech, čeho se všeho se v roce 2018 rozhodnete nebát. Například: „nebát se a psát verše,” „nebát se a malovat na chodníky”, „nebát se a vystoupit s vlastní tvorbou” „nebát se a říct pravdu” „nebát se výšek” pro čtení ve věžích a další.
A abychom současnou českou poezii více přiblížili školám, dohodli jsme se s několika předními českými básníky, aby se zúčastnili besed a autorských čtení přímo ve školách. Pokud tedy budou mít vaši studenti zájem setkat se na autorském čtení, workshopu či semináři s někým, kdo aktivně píše poezii, dejte nám vědět. Pokusíme se ve spolupráci s našimi pravidelnými hosty festivalu domluvit na návštěvě.
Budeme moc rádi, pokud se i letos svým pořadem k festivalu připojíte!
Váš pořad se musí konat v období od 12. – 26. listopadu 2018. Společnost poezie zajišťuje všem zúčastněným aktérům společnou propagaci pořadů – tiskne plakáty s pořady a ty distribuuje po kulturních místech i mezi organizátory regionálích akcí, umístí pořad na svých www stránkách, informuje novináře o všech pořadech festivalu atp.
Stačí, pokud se vpravo zaregistrujete a po svém přihlášení se do systému vyplníte následující formulář: http://www.denpoezie.cz/pridat-porad-2018/
Děkujeme za podporu letošního ročníku Ministerstvu kultury ČR, hlavnímu městu Praze, Kristin Olson Literary Agency s.r.o. a Nadaci Český literární fond.
PRAHA: Rekola, česká bikesharingová společnost, představuje nový projekt propojující městskou cyklistiku a umění. Na sto deseti vybraných kolech v Praze se objevují polepy a odkazy na sociální sítě mladých českých talentů. Každé z těchto kol nese jedinečné umělecké dílo nebo odkaz na hudbu, poezii či grafiku. Mezi zapojené umělce a umělkyně patří hudebníci Lil Fault, The Interlude a Pastavbacku, Ay$kr, Devotch666 a Karolina Beranová, básníci Antonín Zhořec, Anna Smetanová, Josef Kináč a Nikola Týčová a vizuální umělci Max Butrón, Matyáš Melíšek a Amélie Počarovská. Ulovit si kolo a zažít inspirativní jízdu s jedním z umělců mohou lidé do konce roku.
PRAHA: Kulturní produkční platforma ProFitArt se kromě produkce divadelních inscenací zabývá také kreativním vzděláváním. Aktivity mají významný sociální dopad, zaměřují se na psychomotorický vývoj dětí, podporu mentálního zdraví a emoční inteligenci. Součástí tohoto proudu jsou například workshopy pro děti a pro pedagogy Učení cirkusem pod vedením lektorů Cécile Da Costa a Roberta Janče a také nejnovější projekt s názvem Tanec a duševní zdraví (nejen) ve školách, který ProFitArt realizuje ve spolupráci s britským souborem Company Chameleon a Švandovým divadle na Smíchově.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Barbory Votavové, brand manažerky Knihobotu, knižního online secondhandu.
KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ: Zdeněk Fryml, Jarmila Haldová, Monika Lemberková a Jana Hladíková získali titul Mistr tradiční rukodělné výroby Královéhradeckého kraje, který udílí krajští radní za významný přínos v oblasti tradiční lidové kultury a těm, kteří se významně zasloužili o jejich udržování a rozvoj za předchozí kalendářní rok. Nově je ocenění udělováno také významným osobnostem dlouhodobě působících v oblasti tradiční lidové kultury.