JABLONEC NAD NISOU: Tento výstavní projekt je připraven ve spolupráci s Uměleckoprůmyslovým museem v Praze a Slovenským sklářským muzeem v Lednických Rovních. Jedná se o první novodobou prezentaci českého a slovenského designového skla, která představí společné i rozdílné rysy a charakteristiky přístupu k tomuto materiálu, a to včetně období po rozdělení společného státu v roce 1993.
Slavnostní zahájení projektu „DVA V JEDNOM. Český a slovenský design skla 1918-2018“ proběhne ve čtvrtek 8. listopadu 2018 od 17 hodin v Muzeu skla a bižuterie v Jablonci nad Nisou.
K výstavě bude vydána též reprezentativní doprovodná publikace.
Projekt byl zařazen do pasportu Českou republikou oficiálně podporovaných akcí k výroční vzniku První republiky. Výstava proběhne nejdříve v Muzeu skla a bižuterie v Jablonci nad Nisou do 14. dubna 2019, její repríza je plánována na letní sezónu příštího roku v prostorách Slovenského národního muzea na Bratislavském hradě.
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.