pátek
26. dubna 2024
svátek slaví Oto
Banner projektu
© Zdroj: www.npmk.cz



Znovu se rozjíždí soutěžní kampaň „Komenský do tříd!“

ČR: Kvůli pandemii koronaviru se pozastavila soutěžní kampaň „Komenský do tříd!“. Proto je našim cílem znovu aktivovat a zapojit žáky a studenty základních a středních škol, českých škol v zahraničí a základní umělecké školy do Národních oslav výročí J. A. Komenského, aby formou portrétu výtvarně zpřítomnili osobnost J. A. Komenského ve svých třídách a připomněli si tak jeho odkaz pro 21. století.

Autor článku: 
Roman Škoda

V září roku 2019, kdy byla v Pantheonu Národního muzea tato soutěžní kampaň vyhlášena, byly slavnostně zahájeny právě Národní oslavy výročí J. A. Komenského v koordinaci Národního pedagogického muzea a knihovny J. A. Komenského (dále NPMK) a ve spolupráci s organizací UNESCO. Tento tříletý cyklus je orámován dvojicí jeho významných výročí, a to 350. výročím úmrtí v roce 2020 a 430. výročím jeho narození v roce 2022, přičemž jsou Národní oslavy tvořeny činnostmi participujících paměťových institucí v podobě expozic, výstav a programů pro veřejnost.

Jednou ze stěžejních činností oslav je ona soutěžní kampaň - „Komenský do tříd!“. Tvorby portrétu se mohou účastnit kolektivy tříd i jednotlivci nad 15 let. Samotnou práci poté třídní učitel zdokumentuje a fotografii či video vytvořeného projektu zašle na e-mailovou adresu komenskydotrid@npmk.cz.

Zaslané projekty jsou zveřejňované na facebookové stránce „Komenský do tříd!“. Odborná komise jmenovaná ředitelkou NPMK každý měsíc vybere vítězné projekty a své hodnocení zveřejní.

Součástí Národních oslav je také výstava Comenius 1592–1670 připravovaná Moravským zemským muzeem. Ta se uskuteční od 4. 12. 2020 do 28. 3. 2021 v Jízdárně Pražského hradu (dále jen JPH), kde budou prezentována díla ze soutěžní kampaně „Komenský do tříd!“ v elektronické podobě. Pouze práce zaslané nejpozději do 1. 2. 2021 budou moci být postupně prezentovány v JPH.

Inspirací pro žáky/studenty může být speciálně vytvořený spot nebo plakát Národních oslav zveřejněný na webu www.comenius350.cz, který speciálně slouží tomuto tříletému projektu. Na této webové stránce jsou rovněž k dispozici i kompletní podmínky soutěžní kampaně „Komenský do tříd!“.

ZDROJ

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024