OPAVA: Slezská univerzita v Opavě spouští novou komunikační kampaň postavenou na reálných příbězích svých studentů, absolventů, pedagogicko-vědeckých pracovníků i zaměstnanců. Univerzita chce jejím prostřednictvím uchazečům o studium zprostředkovat živější pohled na prostředí školy, která svou velikostí sice stojí ve stínu větších univerzit velkých měst, ovšem právě díky tomu nabízí svým studentům řadu výhod.
Ať už je to individuální přístup, komornější prostředí výuky s místy až rodinnou atmosférou i širší možnosti jejich účasti v nejrůznějších projektech – od vědeckých přes zájmové až po cestovatelské. Jádro kampaně tvoří autentická selfie videa, jejichž galerii a další doprovodné materiály je možné zhlédnout na nové webové stránce „jinak.slu.cz“.
Celou kampaní prochází spojovací prvek, slogan “Naučíme tě … jinak“, vždy doplněný o konkrétní obor či oblast studia. Klíčovým slovem tedy není poměrně neobjevné „jinak“, které bývá často využito v jinak obsahově vyprázdněné formě, ale odpověď na prastarou otázku „Jak?“. A odpověď poskytuje jednoznačné konkrétní spojení s oborem či přístupem k němu, které svou osobní výpovědí představuje autentický člověk spojený se Slezskou univerzitou. Aby byl kaleidoskop příběhů co nejpestřejší, střídají se ve svých osobních výpovědích v kampani jak studenti, tak absolventi univerzity, prostor bude dán i pedagogickým a vědeckým členům akademické obce i řadovým zaměstnancům.
Autenticitu výpovědí podtrhuje selfie forma videí, která jsou spolu s popisem daného příběhu a osobním vzkazem samotného protagonisty umístěna na speciální webové stránce „jinak.slu.cz“. Samotná kampaň startuje s prvními čtyřmi příběhy týkajících se studia matematiky, astrofyziky, marketingu a ošetřovatelství. Další budou přibývat s frekvencí dvou až tří nových příběhů měsíčně do konce akademického roku. Koncept projektu vymysleli a zpracovali univerzitní pracovníci PR společně se studenty oboru Audiovizuální tvorba, kteří se také podílejí na technickém zajištění natáčení videí.
Zdroj: Mgr. Daniel Martínek, tiskový mluvčí, vedoucí oddělení vztahů s veřejností, Slezská univerzita v Opavě
ČR-ZAHRANIČÍ: Platforma Terén se vydává na téměř měsíční (22. 7. – 19. 8. 2024) zahraniční touring s loutkovou inscenací Návštěva. Kromě hlavního města Soulu ji uvede i v dalších menších městech jako Gwangju nebo Jeonju. Autoři Návštěvy, Robert Smolík a Veronika Vlková, představí tamějšímu publiku a odborné veřejnosti české loutkové divadlo i výtvarné umění. Hostování bude doplněno o doprovodné programy v podobě workshopů, přednášek a diskusí. Program probíhá v rámci projektu PerformCzech, který s podporou Národního plánu obnovy organizuje Institut umění – Divadelní ústav.
ČR: Nové Mexiko, podivný zapadákov plných prazvláštních individuí, kde vládnou drogy, zločin, ale i vypracované svaly. Režisérka Rose Glass si pro svůj druhý snímek, adrenalinem napumpovaný thriller Zatracená krvavá láska, vybrala téma ženské síly, pomsty a žhnoucí vášně. Britská autorka do své pocty retro žánrovým snímkům obsadila hvězdná jména jako Kristen Stewart, Ed Harris nebo Dave Franco. Snímek měl svou slavnostní premiéru na filmovém festivalu Sundance, kde se setkal s nadšenými ohlasy kritiků i diváků. Magazín Harper’s Bazaar o filmu tvrdí, že „jeho nespoutaná energie vás definitivně rozpálí,“ server Screen Rant říká, že se jedná o „vzrušující podívanou od první vteřiny až do úplného konce“. Očekávanou novinku z produkce A24 uvedl do kin distribuční společnost Aerofilms 18. července.