PRAHA: Po pětileté pauze se vrací Pražská muzejní noc, tentokrát se organizace zhostilo Muzeum Prahy, které poprvé zpřístupní svou nově zrekonstruovanou hlavní budovu na Florenci. Dále mohou návštěvníci zavítat kupříkladu do Muzea Karla Zemana, Národního zemědělského muzea či galerie Kunsthalle. Program bude probíhat 15. června mezi 19. a 24. hodinou večerní.
Pražská muzejní noc je akce určená široké veřejnosti, při které muzea a galerie zdarma či za symbolické vstupné otevírají své brány. Ačkoli se koná ve večerních hodinách, je vhodná i pro děti. Návštěvníci tak mají jedinečnou příležitost prozkoumat kulturní bohatství naší metropole s neopakovatelnou noční atmosférou. Během nejúspěšnějších ročníků se noci účastnilo až 50 institucí, kterými za jeden večer prošlo přes 200 000 návštěvníků.
Poslední ročník se však konal v roce 2019, další ročníky byly kvůli pandemii Covidu-19 zrušeny. Na tradici Pražské muzejní noci naváže Muzeum Prahy, které se zhostilo organizace letošního ročníku. A také má co nabídnout – při této příležitosti totiž poprvé veřejnosti zpřístupní svou nově zrekonstruovanou hlavní budovu na Florenci.
„Mrzelo nás, že po pandemii se již tento festival v Praze neobjevil, ačkoliv se těšil obrovské oblibě široké veřejnosti. K organizaci akce takového formátu přistupujeme s velkým respektem, avšak hlavní motivací je pro nás enormní zájem lidí, kteří si o znovuzavedení této velmi úspěšné akce opakovaně žádali," říká ředitel Muzea Prahy Ivo Macek.
Program bude probíhat 15. června mezi 19. a 24. hodinou večerní. Kromě Muzea města Prahy se zúčastní i přes 30 dalších muzeí a galerií, kupříkladu Městská knihovna, Národní zemědělské muzeum, Meet Factory, Muzeum Davida Černého, Kunsthalle, Galerie AMU, Atrium Žižkova, Platforma 15, Galerie Chodovská tvrz, Galerie Kurzor nebo Muzeum Karla Zemana.
Více informací najdete na webu http://prazskamuzejninoc.cz
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.