pátek
26. dubna 2024
svátek slaví Oto
Ilustrační foto
© Archiv pořadatele



Police Symphony Orchestra oživuje kulturou plakátovací plochy v celé České republice

POLICE NAD METUJÍ: Symfonický orchestr Police Symphony Orchestra (PSO) z Police nad Metují oživuje od dubna plakátovací plochy obcí a měst v České republice projektem „Na viděnou!“. Ten navazuje na lednový happening na podporu živé kultury „Na slyšenou!“, živě vysílaný prostřednictvím místních rozhlasů napříč republikou.

Autor článku: 
Lucie Peterková

Než se totiž hudebníci budou moci se svými posluchači potkat tváří v tvář, rozhodli se vstoupit do veřejného prostoru s novým typem kulturního vyžití. Tentokrát si dali za cíl oživit výlepové plochy speciálními plakáty, které díky své interaktivní složce mohou přenést vlastníka chytrého telefonu do koncertních sálů. Série plakátů totiž obsahuje unikátní výtvarně zpracované QR kódy. “Pod každým z nich se skrývá jiná skladba z koncertů Police Symphony Orchestra. Většina mobilních zařízení je umí intuitivně načíst, stačí mít k dispozici mobilní data,” vysvětluje záměr zakladatelka orchestru Petra Soukupová. “Pokud kód načtete, uvidíte z velké části koncertní provedení skladeb, které má orchestr takzvaně v šuplíku, s milými hosty jako jsou například Vendula Příhodová, Jan Cina, Kühnův smíšený sbor, Balet Národního divadla a mnoho dalších.”  

Aktuálně se připojilo 186 obcí a měst napříč celou Českou republikou. Jsou mezi nimi například Karlštejn, Nové Město na Moravě nebo Vsetín. (Aktuální seznam zapojených je na www.policesymphonyorchestra.cz/navidenou)

Jedním ze zapojených měst je také Liberec, který v minulosti s orchestrem spolupracoval, proto chce pokračovat i při této formě podpory kultury. „Kvůli pro nás nestandardní velikosti plakátů sice nemůžeme využít všechny naše plochy, ale zaujalo nás výtvarné zpracování QR kódů, proto určitě chceme, aby zdobily alespoň některé ulice
v našem městě. Projekt budeme také prezentovat ve zpravodaji, takže se informace určitě dostanou do většiny libereckých domácnosti“,
popisuje vedoucí tamního odboru kultury Jaromír Kvasnička.

Podle Petry Soukupové je zájem měst a obcí mnohem větší, protože projekt neklade přílišné nároky na technické vybavení a plakátovací plochy jsou téměř všude. “Zájem
o spolupráci nás moc mile překvapil. Proto děkujeme všem samosprávám. Hlavním partnerem projektu je společnost Wikov MGI, a.s., a děkujeme také všem celoročním partnerům, kteří při nás dlouhodobě stojí, a to i v této nelehké době.” 

Série plakátů obsahuje v deseti QR kódech devět hudebních dárků a jeden vzkaz.
V těchto dnech jsou zásilky distribuovány a první výlepy budou po Velikonocích. Případní zájemci, kteří by se chtěli do projektu “Na viděnou!” zapojit, mohou v dubnu využít e-mail navidenou@policesymphony.cz a obdrží aktuální informace.

 Odkaz na fotografie a ukázky QR kódů

 

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024