neděle
11. srpna 2024
svátek slaví Zuzana
Pedro Calderón de la Barca: Vytrvalý princ
© foto: Patrik Borecký



Pedro Calderón de la Barca: Vytrvalý princ

10.09.2014
Scénické postřehy o posledních věcech. Miloslav König byl za roli Fernanda v inscenaci nominán na Cenu Thálie 2012. Inscenace reprezentovala české divadlo na mezinárodním divadelním festivalu DIVADLO 2013 v Plzni. předpremiéra: 11. července 2012 v Mezinárodním centru pro současné umění Meet Factory premiéra: 15. září 2012 v Divadle v Celetné uvádíme v Eliadově knihovně Divadla Na zábradlí délka představení: 90 minut bez přestávky překlad: Vladimír Mikeš režie: Štepán Pácl úprava a dramaturgie: Tereza Marečková scéna: Andrej Ďurik kostýmy: Tereza Beranová hudba: Jakub Kudláč Hrají: Fernando: Miloslav König Fénic: Pavla Beretová / Magdaléna Borová Muley: Patrik Děrgel Cutiño: Jiří Panzner Král: Radovan Klučka Enrique: Richard Fiala / Matěj Anděl Tarundate: Lukáš Příkazký / Matěj Anděl Z recenzí: Jde o nadprůměrnou, aktuální verzi bezmála čtyři sta let starého dramatu. Jan Kerbr, Divadelní noviny Je málo souborů a málo režisérů a herců, kteří mají potřebu, odvahu a schopnost mluvit na scéně o záležitostech lidského ducha a víry. Spolek Masopust, Štěpán Pácl a Miloslav König k nim patří. Marie Reslová, Divadelní noviny Lehkost a preciznost v práci s veršovaným textem, jakou předvádí zejména König či Pavla Beretová v roli Fénixy, je na českých jevištích vzácností - to je možná hlavní důvod, proč na tohoto Calderóna (...) vyrazit. Michal Zahálka, Hospodářské noviny Poměrně složitou síť symbolicky laděných scén možná mnozí diváci nepřijmou, nicméně přesné energií nabité výkony jednotlivců a originální divadelnost celého kousku řadí inscenaci k nadprůměru toho, co lze v dnešním českém divadle vidět. Jana Soprová, Mozaika (ČRo Vltava) Pácl a jeho tým v případě El Princípe Constante předvádějí divadlo s jasnou vizí podpořené propracovanou, myšlenkově pevnou dramaturgií a poctivě odvedenou jevištní prací. Magdalena Kodedová, kulturissimo.cz I když u tohoto představení nebyly titulky, zjistil jsem, že i bez znalosti češtiny kompletně rozumím tomu, co se na scéně děje. Ian Herbert, Divadelní noviny El Príncipe Constante dodržuje pravidlo divadla bez kompromisů, divadla nanejvýš současného, a zároveň nám opět připomíná, že se sice mění životní podmínky lidstva a vnější prostředí kolem nás, ale lidstvo samo se ve své podstatě nemění. Kéž by bylo na našich divadelních scénách víc takových počinů. Veronika Boušová, i-divadlo.cz V kontextu naší doby se tak z obecně uznávaného světce stává donkichotská postava plahočící se za ideálem, který ale nikdo kromě něj není schopen vidět, natož ocenit. Kateřina Součková, A2 Miloslav König si s hlavní rolí poradil velmi obstojně. Věrohodně probouzí v divákovi pocity marnosti nad nezvratným osudem, pocity lítosti a zároveň pocity obdivu nad heroismem vytrvalého prince. Jana Fleglová, Topzine.cz

Mohlo by vás také zajímat...