OSTRAVA: V loňském roce organizovala Společnost Nachtigall Artists Management v Ostravě koncert Tatiany Lisnic a Josepha Calleji a slíbila, že opět přiveze světovou operní hvězdu se zajímavým programem. Slib plní a letos pořádá koncert Paaty Burchuladzeho a jeho hosta Pavla Kašpara. Galakoncert se bude konat 2. 10. 2009 v Ostravě. Paata Burchuladze, dnes jeden z nejlepších pěvců svého oboru světa, zazpívá nejkrásnější operní basové árie a v druhé polovině přidá i něco populárnějšího – Gershwina, Kerna.
Jeho hostem nebude tentokrát další operní hvězda, ale klavírista – Pavel Kašpar – ostravský rodák, dnes známý po celém světě - ve slavné Rhapsody in blue. Doprovodí je samozřejmě Janáčkova filharmonie pod taktovkou dirigenta Rastislava Štúra.
Program najdete v příloze, podrobnosti o koncertu se můžete dozvědět na tiskové konferenci, která se připravuje na 1. 10. 2009 dopoledne v hotelu Imperiál.
Nás zajímalo, jak složité je koncert slavných uspořádat. Co to obnáší se ptáme organizátorky a produkční Aleny Nachtigalové:
1) Jaká je Vaše osobní motivace, vztah k opernímu umění…?
Odpověď je na našich stránkách www.nachtigallartists.cz. Láska k opeře a ke klasice od dětských let a touha být uměleckým manažerem. Dlouholetá spolupráce s Petrem Dvorským a dalšími, pět let pozice manažera Symfonického orchestru hl. města Prahy FOK...
2) Působíte jako soukromá čí právnická osoba?
Jako Nachtigall Artists Management s.r.o., ale produkuji celé projekty sama, mám smluvní spolupracovníky – partnery.
3) Jak dlouho před uskutečněním koncertu začínáte vyjednávat a jak je to složité?
Někdy i dva roky předem a je to různě problematické. Mám hodně osobních kontaktů, někdy to jde hladce, někdy ne... Samozřejmě nejsložitější jsou nyní finance a časování správných termínů.
4) Co všechno je potřeba zajistit?
Vše – finance, sály, orchestr, dirigenty, noty, propagaci – její přípravu, tisky, správné cílení, programy, bezproblémový pobyt umělců, spokojenost sponzorů, prostě hlídat a starat se o úplně vše!!!
5) Můžete se zmínit o finančních nákladech na propagaci?
Je to velmi různé, záleží na akci – někde 100 000, jinde 500 000 i více. Záleží na projektu, rozsahu a požadavku generálního sponzora...
6) Daří se získat sponzory?
Ano, a také spolupracujeme s řadou partnerů včetně mediálních.
7) Můžete nabídnout uspořádání koncertů i dalším městům?
Samozřejmě a zájemci si mohou stanovit podmínky – na protagonisty, program, propagaci apod.
Ludmila Kučerová